Çeviri

Sayfalar

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İle Senin Hayatında Ne Değişti ?




Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile Senin Hayatında Ne Değişti?

Yeryüzünde her an şahit olduğumuz bir değişimle karşı karşıyayız. Kışın sert ve soğuk havasından sonra gelen baharın, yazı müjdelemesi. Çocukluk evresinden sonra gelen ergenliğin olgunluk çağını işaret etmesi. Ağacın dallarındaki bembeyaz kiraz çiçeğinin, kiraza dönüşmesi. İnsan öğrenen ve öğrendikçe gelişen canlı. Her öğrenme ve peşinden gelen değişim süreci. Dününden daha iyiyle karşılaşma çabası. İnsanın hızlı ve zorlu geçen bir hayatta verdiği mücadele. Aynı insan hayatı gelişi güzel yaşarken bazı şeylerin farkına varmakta zorlanır.  Tahmin etmediği sonuçlarla karşılaştığı zaman düşünmeye başlar. Üzerinde düşünmeden aldığı kararların neticesidir karşılaştığı. Hayat insandan değişim ister, aynı hataları tekrarlamamasını bekler. Böylelikle, kendisinde değişmesi gereken düşünce ve davranışlar olduğu ortaya çıkar.  İnsanı iyi hale dönüştüren bir değişim. Peki Deneyimsel Tasarım Öğretisiyle insanın hayatında neler değişebilir?

Hayatın, biz insanlar için değişmeyen gerçekleri vardır; uyku, beslenme, barınma gereksinimi ya da yaşlanma, ölüm gibi... Değişmeyen bir diğer gerçeklik de bu kadar birbirinden farklı insanın istekleri... Ne kadar farklı olursa olsun, altında yatan sebebin hep aynı olması; daha mutlu ve daha başarılı olmak...

Daha mutlu ve başarılı olmak için istek ürettiğinde ise değişmeyen başka bir gerçeklik ortaya çıkar; Problem... Artık o isteğe ulaşma problemi ile karşı karşıya kalır insan. Çözüm adına ya isteklerin bedellerini kendisi ödemeyi tercih edip marifetlenir ya da başkaları benim için çözsün diye bakıp beceriksizleşir.

Beceriksiz olmakla da kalmaz, sorumlu tuttuklarını suçlamalar başlar. Yaşadıkları karşısında suçlamayacağı tek bir kişi vardır, o da "kendisi…”

Hani, insan bazen fark etmeden kumandanın üzerine oturup bir tuşuna basar. Televizyon bir anda Türksat uydusundan yabancı uyduya geçiş yapar. E hangi tuşa bastığını bilemediğinden de kanalları geri getirmek için tahminde bulunup tekrar bir tuşa basar. İş daha da karışır. Ekrana bir yazı gelir: “Kör tarama başlatılıyor”. Onu da düzelteyim derken, bir bakar kanallar silinir, panik olur: “Bu kumandayı buraya kim koydu?” diye söylenmeye başlar... Halbuki görmeyip üzerine oturan kendisidir. O anda odaya ilk girene problemi paslar, yapamazsa da “İyice bozdun” diye çıkışır.



İnsan hayatın birçok alanında böyle davranıyor olabilir mi?

İnsan bazen bir hata yapıyor, sonra da hatanın sebebini tam anlamadan düzeltmeye çalışınca, peş peşe hatalar yapıp işleri daha da karıştırıyor. İşin içinden çıkamayınca da sağından solundan destek arıyor. Aradığını bulamazsa suçlayacak yer buluyor.

Ailem beni okula gidiyor biliyor ama ben arkadaşlarıma uyup bahis bayilerinde vaktimi geçirmişim. Nasıl o mekanın, arkadaşların müptelası olduğumu fark edemeden sene sonu gelmiş. Hem sınıfta kalmışım hem de ödeyemeyeceğim kadar borcum var. Hatta hapse girmem bile söz konusu. Öyle büyük hatalar yapmışım ki ailem travma yaşayacak ve nasıl tepki verecekler bilmiyorum. Bu kaygıyı yaşamak istemiyorum ve kendimce en iyi çözüm olarak “Aileme yalan konuşmak işi kurtarır” diyorum. Yalan yalanı doğuruyor. İşin içinden çıkamayacak duruma gelince de “Sizin yüzünüzden bu durumdayım. Benimle hiç ilgilenmediniz” diyorum.

İnsan bozuldukça kendisi hariç herkesi, toparlandıkça da kimseyi değil, kendini hataların sonuçlarından sorumlu tutar, der Deneyimsel Öğreti.

Problemi kendinde gören, çözümü de kendinde arar...

Peki, en etkili çözüm nedir? Bunu düşünürken, yöntemde yetersiz kalınca: “Keşke, seçim yapmadan önce, hangi yol doğru, bilebilseydik" der...

Deneyimsel Tasarım Öğretisi hayatın içerisindeki sebep-sonuç ilişkisinden bahseder. İnsanın verdiği kararların doğruluğundan emin olabileceği ölçüler, yöntemler sunar.

İnsan yaşadığı olaylar karşısında nasıl yargıya varabilir?

- Kaçan kovalanır,

- Kolay kıymetin düşmanıdır,

- Ertelenen her iş büyür,

Ertelenen iş bazen büyüse bazen büyümese, Kolay kazanç bazen olumlu bazen olumsuz sonuç getirse, Kaçan sadece, zaman zaman kovalansa insan tavsiye verebilir miydi? Aynı sebepler her defasında farklı sonuçlar verse insan yaşadıklarından sonuç değerlendirmesi yapabilir miydi?

Yani, eğer her şey değişken olsaydı bu hayatta, insan öğrenebilir miydi?

Dün geçerli bir kural bugün geçerliğini yitirseydi, yerinde durmasaydı... Bugün molekülleri bir arada tutan zıt kuvvetler ertesi gün hareketi bıraksaydı... Suyun kaldırma kuvveti bugün olup yarın olmasaydı... Bugün olana güvenip gemi yaparak, yarın ortada kalmaz mıydık? Eğer hayatın işleyişinde doğaçlama olsaydı, nasıl bir şey üretebilirdik?

Haliyle, hayattaki değişmeyen işleyişi bilmek bizlere deneyimsel bir öngörü kazandırıyor. Yer çekimini biliyorum, yükseğe çıktıkça atmosferin basıncının azalacağını biliyorum ve kendimi ona göre ayarlayıp dağa tırmanacağım zaman ona göre tedbir alıyorum. Bu değişmezlik bizlere öngörülebilir bir hayat sunuyor.

Peki, bu öngörülebilirlik ilişkilerimde de olabilir mi?

Yani, nasıl ki somutta değişmeyen gerçeklikler var, acaba soyut olan ilişkilerimde de durum aynı olabilir mi?

Deneyimsel Öğreti, somutta olduğu gibi soyutta da değişmeyen gerçeklikler olduğunu ispatlar. Her ikisine bakarak, hayattaki sebep sonuç ilişkilerini deşifre eder ve buna göre de strateji tasarlar. İşte bu aradaki toplam bütüne de “Öğreti” der.

 

İnsan kimi zaman göz çeker probleminden,

Nasılsa der vakit geniş...

Bozmaz keyfini anın,

Zaten olacağına varmaz mı her iş?

Kapı çalan...

Nedir o kapı çalan, bilir misin?

Her ihmal edilen,

Hakkını almaya gelir...

Şimdi istersen görme,

İster çöz ister çözme

En seçenek olmadığı ana,

İnsan seçe seçe gelir...

Son anda vurgun vaat eden değil,

Vakit varken doğruyu sunan yöntem

İnsanın hayatını değiştirir...

 

Peki…

Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile senin hayatında neler değişti?

Problemlerin ve çözümlerin…

Seçimlerin, hedeflerin, yöntemlerin…

Üzüldüklerin, sevindiklerin…

Karşılaştığın olaylara verdiğin tepkilerin…

Neler değişti?

Paylaşmak ister misin?


===

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerle yarını şekillendiren bir gerçeklik ilmidir. Bireylerin problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir.

 

Kim Kimdirİlişkide UstalıkBaşarı Psikolojisi programlarıyla mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara stratejiler sunar.

 ===

 

“Milyarlarca insan içinde, “bir” kişinin ne önemi olabilir ki?

 

Bunun cevabını o “bir” kişiye sorun!”

 

Yahya Hamurcu 







You May Also Like

93 comments

  1. Merhabalar, deneyimsel tasarım öğretisi sürecinin kim kimdir eğitimine katıldım ve kendimle ilgili içinden çıkamadığım konularda nokta atışı cevap ve çözümler bulmak bana gerçekten çok iyi geldi. Emeği geçenlere teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile bir arkadaşım vesilesiyle tanışmış oldum. Üzerinden 17 ay geçti . Bu 17 ay benim hayatımın en bereketli günleri ve ayları oldu. Arkadaşıma ayıp olmasın diye tanıtımına geldiğim bu eğitim ortamı sayesinde hayata karşı daha bilinçli, daha donanımlı ve sorunlarla mücadelede strateji bilen bireyler olduk. Bunu zaten biliyorum, dediğiniz bilgiler eğer sizi dünden iyi etmiyorsa o bilginin bize faydası olmadığını hatta bize yük olduğunu öğrendik. Bizdeki yükleri faydaya çeviren hayata daha güçlü sorun çözen bir kimlik kazandıran Deneyimsel Tasarım Öğretisinden ALLAH razı olsun

    YanıtlaSil
  3. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile çok sevdiğim bir arkadaşım vasıtası ile tanıştım. Başta nedenini o zaman bilmediğim şekilde, çok sevmeme rağmen, bu eğitimin seminerine davet eden arkadaşımdan ciddi şekilde uzaklaşma isteğim olmuştu. Şimdi ALLAH razı olsun diyorum; Hem ondan, hem de Deneyimsel Tasarım Öğretisi çatısı altında gerçeklik ilmine bilinç ve zaman vererek bize ulaştıran herkesten. 17 ay oldu ve sanki şimdiki ben, 17 ay önceki benden bir hayat uzaktaymış gibi hissediyorum. Bu eğitimle tanıştığımdan bu yana hayatı algılamam ve aktarımlarım değişti. Doğru zannederek yaptığım yanlışlarla bozduğum ilişkilerimi farkettim ve ilişkilerimi toparlamaya, kendimi toparlamaya başladım. Yanlış açlıklarımla, bağımlılıklarımla yüzleştim yüzleşiyorum ve gerçekten özgür olmayı hedefleyerek adımlar atıyorum. Bu eğitim sayesinde yüklerimden kurtulmaya başladım. Ön yargılı bir bakış açısından, ön görülü bir bakış açısına geçiş yapmaya başladım ve hayata uyumlanarak ancak gerçekten yol alabileceğimi öğrendim. Gerçeğin ne demek olduğunu, ne kadar kıymetli olduğunu ve hayatıma gerçekleri aldıkça her şeyin kendiliğinden nasıl yoluna girdiğini, konforlu stressiz bir hayata, aslında gerçeğin basitliğine çıkılarak ulaşılabileceğini öğrendim ve gerçekleri uyguladıkça ben de bütün ilişkilerimde bu konforu yaşamaya başladım.

    Deneyimsel Tasarım Öğretisinden sonra hayatımda ne mi değişti?
    -Hayatım değişti.

    Toplamda dünümden daha mutlu olacağım adımlar atmaya çalışıyorum, anlık zevklere yönelmiyorum. Duygusal dayanıklılığım arttı, bilincim açıldı. Bana henüz ulaşmamış olsa da birilerine ulaşmış olan sıkıntılardan zorluklardan da pay almayı öğrendim. Veren el ne demek, ihtiyaç gören ne demek, insan yetiştiren ne demek, bedel ne demek gerçeğini öğrendim ve bunları uygulamaya çalışmak gibi çok güzel bir dert edindim kendime..

    Benim bir pusulam var artık. Sahte problemlerin sarmalında boğuşup duran, sürekli şikayet eden bir insandan, problem çözen bir insana dönüşüm hikayemde adı geçen herkesten ALLAH razı olsun. İyi ki varsınız..

    YanıtlaSil
  4. Meltem22/6/19



    Bir insanın kendisi için yapabileceği daha iyi bir şey var mı bilmiyorum ama bildiğim bir şey var ki beni Deneyimsel Öğreti ile tanıştıran arkadaşıma ve dönüşümümde emeği olan tüm hocalarıma her fırsatta dua ettiğim gerçeği. Allah hepinizden razı olsun. Yoksa halim nice olurdu :) Her geçen gün açılan bilincimle gerçeğe bir adım daha yaklaştığımı, güçlendiğimi hissetmek şükür sebebim. Deneyimsel Öğretinin anlattığı zaman, mekan, insan farketmeksizin geçerli olan gerçekler ve verdiği stratejiler sayesinde hayatım bundan daha konforlu olamazdı. Kendimi ve çevremdeki insanları tanıdığım, problemlerimin gerçeğini deşifre ederek nasıl çözüme ulaşabileceğimin tüm stratejilerini bu eğitimde buldum. Farkındalığım ve tahammülüm arttı her şeyden önce. Bir adım atmadan önce atarsam yada atmazsam sonrasında ne olur? Bunun öngörüsüne Deneyimsel Öğretinin yasaları ile sahip olmak çok büyük bir konfor. Deneyimsel Öğretiden önce sorgulamadan amaçsız bir şekilde yaşadığımı farkettim. Sonrasında ise kendimle, bağımlılıklarımla, girdiğim illüzyonlar, zanlarım ve gerçekleriyle yüzleştiğim bir süreç oldu benim için. Olmaya da devam ediyor.

    Hayatımın hiçbir döneminde kendimi bu kadar cahil hissetmemiştim. Küçücük bir gerçeğe sahip olduğumda çevremdeki insanların nasıl o konuyla ilgili gelip danıştığına şahit olmanın, fayda görüp, fayda verebilmenin mutluluğu beni daha fazla gerçeği öğrenme isteğine iterek amacımı belirlememe sebep oldu. Edilgen iken etken olmayı, yön verebilen insan olmayı, insan nasıl yetiştirilirin yöntemlerini, hak eden insan olma çabasını, en çok da şükürde samimiyet nedir bunu öğrendim.. Problemlerine şikayet eden insandan, gelen problemi güçlenme fırsatı görüp şükreden, çözüm üretebilen insan haline gelme öyküsünde adı geçen tüm hocalarıma minnettarım. Allah hepinizden razı olsun..

    İnsan hayatına gerçek haricinde neyi almak ister ki ?

    YanıtlaSil
  5. Duygu23/6/19

    Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri üzerinde İnsan hayattaki gerçekleri bilir ama görmez, duyar ama idrak edemez. Hep bir çıkar yol arar kendini bulmak için. Aslında aradığı hayattaki var oluş amacıdır. Deneyimsel tasarım öğretisi hayatta değişmeyen ve değişmeyecek olan kuralları yaşanmış olaylarla örneklendirerek veriyor. Bu şekilde kurallar hem akılda kalıcı oluyor hem de uygulanabilirliği artıyor. Eğitimin işimde ve özel hayatımda bana büyük katkıları oldu, olaylara bakış açım değişti. Ben bu eğitimde emeği geçen hocalarıma çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Jiraiya23/6/19

    Deneyimsel tasarım öğretisi aldım ve hayatımda çok büyük önemi olan bilgilere ulaştığımı düşünüyorum. Bilginin gücünü ve kendimi tanımayı öğrendim. Etrafımda olup bitenlere nasıl yaklaşmam gerektiğini , kendimin ve çevremin hareketlerini analiz etmenin önemini, istesem de istemesem de hangi yasalar üzerinde durduğumu, iletişimin gerçek anlamını ve daha pek çok tutarlı gerçeği fark ettim. Hayatımın her alanında kullanabileceğim çok faydalı bir eğitim oldu. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Muhsin Durgun25/6/19

    İnsan doğdu çok güzel ve çok masum
    O kötülüğü daha öğrenmemişti, sadece iyiydi
    Ümitti, gülümsemesi sevinç, varlığı mutluluk sebebiydi
    Sonra büyüdü güle oynaya, sevile üzüle
    Herkes hizmetkarıydı o mutlu olsun diye
    Zaman ilerliyordu ve çocuk fark etti
    Sahip olduğunu düşündüğü her şeyin geçici, etrafındakilerinin kulu olmadığını
    Ama Tanrı olmak…
    Annesine, ailesine hatta tüm etrafındakilere öyleymiş gibi davranmak hoşuna gitmişti
    Zannına devam etti…uzun süre
    Sonra aşık oldu, midesi hiç böyle ağrımamıştı
    Evlendi çocuğu oldu, hiç böyle dayak yememişti
    İş yaptı battı, canı hiç böyle acımamıştı
    Kulları ya ona ihanet ya da onu terk etmişlerdi
    O zaman geldi soru ? O zaman !...
    Ben Tanrı değilsem?
    Kim beni ve başıma gelenleri yaratan?
    Hemen geldi cevap
    O bozmuştu mizanı
    Düştü yola gerçekliğe giden yola
    Yaradılış sebebini çözdü
    Amacını belirledi, azim edeceğine söz verdi
    Yaşanmışlıklarını deneyim yaptı, koydu heybesine
    Onu yaratan nasıl razı ise öyle yürüdü o yolu
    Ve döndü özüne
    Artık yine iyi, yine masum ve güzeldi
    Yaradılışındaki gibi ama bir farkla
    Ve Mutluydu….
    Bu öyküde adı geçen herkese ve deneyimsel tasarım öğretisi kurumuna minnetlerimle…

    YanıtlaSil
  8. Deneyimsel tasarım öğretisi bana insanlara içine çok dalmadan uzaktan sanki bir vitrini seyrediyormuşum gibi bakmayı öğretti böylelikle aceleci mizacı frenleyip durup bekleyip karşımdakileri daha iyi anlamayı ve daha bir sürü şeyi öğretti

    YanıtlaSil
  9. Eğitime arkadaş tavsiyesi ile başladım, ilk zamanlarda konulara odaklanamıyordum.İlerleyen zamanlarda anlatılan her konuda kendimi gördüm ve sanki hocam beni anlatıyor gibi hissettim. Her insanın hayatında yaptığı gözle görülemeyen hataları fark etme lüksüne sahip oldum. Eğitime katıldıktan sonra konuların içine duygusal girmeyerek dışarıdan bakmayı öğrendim. Buradan aldığım bilgiler beni bir üst seviyeye taşıdı. Kısacası hayatım değişti. Eğitimde emeği geçen değerli hocalarıma ve birlikte vakit geçirdiğim eğitim arkadaşlarıma teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  10. Şükriye Koyuncu8/7/19

    Deneyimsel tasarım öğretisi benim hayatımda bir çok şeyi dengeledi. bence herkesin bu gibi eğitimleri alması da şart ben bu eğitim sayesinde insanların söylediklerinden çok söylemedikleri de gördüm. çünkü olayların arkasındaki hikayeyi artık okuyabiliyorum bu eğitimi almama vesile olan ve bu eğitimi verenlerden Allah razı olsun ��


    YanıtlaSil
  11. Merhaba. Denetimsel tasarim ogretisi egitimini almak cok sukur ki bana da nasip oldu. Tekrar tekrar almak isteyecegim tek egitim diyebilirim. Gunluk yasamdaki dengeleri daha rahat kurmak ve karsilastigimiz olaylardaki sebep ve sonuc iliskilerini daha saglikli anlamdirmak icin kesinlikle alinmasi gereken bir egitim diyorum. Gun icinde o kadar cok karsilasiyoruz ki aldigimiz egitimden ogrendigimiz yasalarla. Evet diyorum ben bu yasayi biliyorum. Ictenlikle tavsiye ediyorum. Umarim herkese nasip olur...

    YanıtlaSil
  12. 17 ay önce hayatımın en buhranlı döneminde tanıştım Dtö ile. Bir çıkmaz da idim. Her şey çok kötüydü nefes alamıyordum kurtulmak istiyordum ama nasıl yapabileceğimi bilmiyorudum. Sadece 2 kere görüştüğüm bir iş arkadaşım sayesinde seminere gittim ve sanki benim derdim anlatılıyordu. Şimdi o arkadaşıma ve benim şu an ki nefes alabilen evet halen bir çok hata yapan ama bunun neden olduğunun bilincinde olupta sadece nefsine söz geçiremeyen birine dönüşmekte bana hiç esirgemeden yardımlarını sunan hocalarıma her gün dua ediyorum. Benim hayatımın aydınlanma noktası oldu DTO. Kendini gerçekten bulmak isteyenlerin mutlaka katılması gereken bir eğitim. Yaş kaç olursa olsun. Çünkü nefesimiz kesilmedikce hiç bir şey için geç değil.

    YanıtlaSil
  13. DTö ;
    Not almanıza gerek yok hayatın taa kendisi;
    yasayasarak daha çok aklımızda kalacak geleceğimize yön ,kendimize değer katacak.
    İyiki diyorum iyiki hayatımda kendime yaptığım en büyük iyilik...

    YanıtlaSil
  14. Hatice12/7/19

    Merhaba ben hayat yolculuğumda ailem,arkadaşlarım,işimde ve diğer insanlarla iletişimimde doğru bir iletişimi nasıl kurabileceğimi hoşgörümü, söylemek istediklerimi doğru şekilde nasıl yansıtabileceğimi veya içimde kırılanları nasıl tamir edebileceğimi beni ben ben yapan şeylere nasil sahip çıkabileceğimi Deneyimsel tasarım öğretisi ile öğrendim.
    İş hayatımda başarılı bir çalışma ivmesi kazandıran, dengeli bir yaşam enerjisi kurduran Deneyimsel tasarım öğretisi öğretmenimden de Allah razı olsun Kendim için yaptigim en iyi iyikilerimden birtanesidir .

    YanıtlaSil
  15. DTÖ Deneyimsel Tasarim öğretisi dini bir egitim değildir, felsefe eğitimi değildir, piskoloji eğitimi değildir ama giden kişi üzerinde dönüştürücü etkisi olan faydalı sizi dününüzden daha iyi yapan bir eğitim dir en büyük katkısı ise artık insanları tanıma nın da bir sanatı olduğu ve karşımızdaki kişilerin kendi temsilleriyle iletişime geçtiğimizde daha etkili bir iletişimimizin olması yaşamımızı kolaylaştırıyor insanları ve öyküleri kabul edişlerimizi eksik bırakmadan hayatımızdaki siyahlıktan beyaza dönmemizi sağlayan bir eğitim ve bedellerimiz beklentilerimiz şikayetlerimiz bunların hepsinin gözlemleyerek ve hayatımıza uygulayarak bizi nasıl dönüştürdüğünü ve yüzümüze tebessümü yansıttığının ifadesidir ve bana göre en önemlisi de ki bu egitime başladığımdan beri aklimda hangi yaş gurubu olursa olsun yetişkin genç ergen ama en önemlisi evlenmeye karar veren çiftlerin kesinlikle bu eğitimi n hic değilse Kim Kimdir ve Deneyimsel Tasarim Ögretisi olarak bu Eğitimi alması şart diye düşünüyorum...

    Ve bu egitimleri almamda emeği geçen hocam ve hocalarima kocaman teşekkürler ve kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. Rabia yıldırım12/7/19

    Deneyimsel tasarım öğretisi ile bir yakınım sayesinde tanıştım,iyikide taşınışmış ve eğitim almışım diyorum.Hayatta herşeyin benden kaynaklandığını başkalarını suçlayarak değil kendini düzelterek sorunların düzeleceği öğretti.Sebep sonuç ilişkisi,taviz, bedel bunların yasaları insana hayat yolunda rehberlik eden levhalar gibi.Böylelikle aceleci mizacı frenleyip durup bekleyip karşımdakileri daha iyi anlamayı algılamayı öğretti.daha söylenecek o kadar çok şey varkı en kısacası her bir bireyin alması gereken bir eğitim diyorum...

    YanıtlaSil
  17. Züleyha12/7/19

    Deneyimsel Tasarım Enstitüsünde Kim Kimdir ? eğitimine katıldım ne mi oldu ciddi konuların bu kadar bol örnekle bu kadar samimi bir dille anlatılması ve hayatıma dair farkındalık yaşamama vesile olması sebebiyle çoook teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  18. Kerime Enes14/7/19

    Deneyimsel taşarım atölyesinde bulunduğum için Kendimi çok şanslı hissediyorum. Hayata bakış açımı büyük ölçüde değiştirmemde katkı sunan ve ufkumu geliştiren deneyimsel tasarım atolyesi eğitimcilerine teşekkürü bir borç bilirim.

    YanıtlaSil
  19. 6 yıl önce tanıştım deneyimsel öğretiyle. İletişim ustalığındaki bilgiler cazip geldi evime uzak olmasına rağmen devam ettim. Birkaç şey sordum hocama cevabını aldım ama uygulamak istemedim. Egoma ters geldi. Halbuki direk çözümü duymuştum kaldıramadım. Yaşadım denedim ve denilenin aynısı oldu. Bu bir tesadüf müydü? Hayır. Neden tekrar tecrübe ettim? Basite aldığım için o kadar kolay mı dediğim için. Şimdi rahatım; buysa budur şuysa şudur neden deneyeyim ki birileri sonuç almışken neden vakit kaybedeyim neden yara alayım zarara uğrayayım? Hayatım bu kadar önemsiz mi? Devam ettim eğitimlere iyi ki etmişim... az zarar az ziyan kafa rahat tavsiye ediyorum 😊

    YanıtlaSil
  20. Tam benim için yeşil ışık yanıyor derken yine bıraktım... Yıllardır süren depresyonum’a çareyi hep psikiyatriler de aradım..Oysa ki ne kadar cahil ve karamsar, sorunları göz ardı ederek , ilaçlarla bastırmaya çalışmışım...Beynimde o kadar cevap veremediğim soru biriktirmişim ki.... Sonrası o dipsiz kuyu ..
    Yine hiç çıkamayacağımı düşündüğüm ,"Sesimi duyan yok mu ?" dediğim çaresiz kaldığım yerdeydim...İşte o zaman bana hep yardımcı olacağını söyleyen yakınım, Hocam’ın eli uzandı.. ALLAH ondan razı olsun.. DTÖ’ye başladım ...Hep önyargılara maruz kalmama rağmen , algılayamasamda, aktaramasamda farkında olmadan hayatıma sokmaya başladığım DTÖ ile öğrenme istegimin arttığını farkettim...
    Bu eğitim sayesinde dimdik ayakta durabilecegimi, yasaları öğrendikçe daha sağlıklı olabileceğimi hissettim...RABBİM nasip ettiği sürece devam etmek istiyor ve böyle faydalı bir eğitimin herkesin alması gerektiğini düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  21. Fatma Emekli17/7/19

    D.T. Ö. Ben nasıl geliştirip iletişim de başarılı olabilirim diye uzuuun yıllar çok kitaplar okudum. Ve videolar seyrettim. Hatta diksiyon kurs eğitimine katıldım. Fazla bir değişiklik olmadı.
    D.TÖ. Eğitimin de hayatımızın her alanında anlayıp uygulayacağım pratik bilgiler öğrendim.Kendimi ve insanların davranış nedenlerini tanıyıp anladım. İlişkilerde zayıf ve eksik yönlerimi öğrendim.Öğrenmeyi ve öğrediklerimi herkese anlatmak isterdim.Başta aile içinde ilgi görmeyip eleştirildiğimde ,üzülür kırılıdım. D.T Ö.deki yasa ve kuralları öğrenip sosyal ve aile hayatımda uyguladıktan sonra,daha huzurlu ve mutluyum.Çevremde bazıları eğitim bitmeden, sen çok değiştin dediler.
    Emek veren herkese çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  22. Elif Ertürk24/7/19

    Hicbirşey tesaduf degil...
    Artik doğru zamanda ,dogru yerde, o bilgiye ve egitime hazir oldugumuz icin DTÖ katildigimizi dusunuyorum..Tamda olmasi gereken zamanda ne erken nede geç...
    Yillarca hayatimin degisik donemlerinde benzer sorunlarla ugrastim, hatayi hic kendimden bilmedim..Degisimin once kendi icimizde baslamasi gerektigini artik biliyorum,once biz degismeliyiz lste DTÖ bize bunu ogretiyor butun arkadaslarima dostlarima tavsiye ediyorum Umarim herkesin bir gun yolu DTO den gecer....

    YanıtlaSil
  23. Habibe4/8/19

    Kararda kader vardır. . Bazı sözler olur ya hani hayitiniz boyunca bir sorunun cevabını ararsiniz bulumazsiniz,işte tam da bu sözü hayatımın merkezine koyduğum anda itibaren hayatım değişmeye başladı..yeni sahneleri oldu ..sadece bir yondemi değişim oldu ..Hayır tabiki de ..hayatımın her yerinde başka başka ama tam da ne isteğimi neye nasıl doğru hareket edeceğim doğru ve huzurlu bir şekilde kararlar aldım. . artık ne den istediğimi biliyordum. .D.T.Ö de dediği gibi;dene ama yanılma ..Önceki zamanlarımda karar vermekte ,neyi nasıl yapacağımı bilmiyordum..Çünkü hangi seçimimin doğru olduğuna ve daha güzele nasıl ulaşirdim bilmiyordum. Bu eğitimi aldığımda aslında her insanın isteklerinin aynı olduğunun, bu gerçeğin hangi zamn da ya da hangi mekanda yaşarsan yasa değişmediğini öğrendim ..Çünkü gerçek hiç bir zman değişmez ..Çünkü doğru bir tanedir ..BP de bana istedigim değişmeyen gerçeklik yasasını öğretti. .

    YanıtlaSil
  24. Medine4/8/19

    Insanın hayatında kendisi için yapabileceği en büyük iyiliklerinden biri de bu eğitimi almak olabilir. Iyi ki bu eğitimi almışım, iyi ki hocalarımı tanımışım, iyi ki böyle bir ortamda bulunmuşum. Bundan sonraki hayatimda insanlara yaklaşımım daha farklı olacak çünkü daha farklı düşünmeye başladım diyebilirim. Son olarak her insanın mutlaka kendine böyle bir iyiliği yapması gerekir.

    YanıtlaSil
  25. Nuray4/8/19

    Bir gün aklıma Londra da cevabını bulamadığım problemlerin karşılığını duyucağım aklıma gelmezdi hadi o geldi ama tüm olumsuzlukları duyup ta bununla mutlu olacağım hiç gelmezdi. D.T.Ö.zamandan tasarruf yapan gelecekte karşıma çıkabilecek sorunları öne çeken eğitim çok iyi içeriğin var çok sağlam güçlü Ve gerçek....
    Hayatı bana kolaylaştıran eğitim seni dinlemek herkese nasip olsun inşallah....

    YanıtlaSil
  26. Elif4/8/19

    Böyle bir müfredat yok gerçekten çok faydalı....O kadar sahte bana hiç faydası olmayan yerlere gitmişim ki deneyimsel tasarım öğretisini dinleyince anlatım.
    Kendime yaptığım en büyük iyilik deneyimsel tasarım öğretisini dinlemek....

    YanıtlaSil
  27. Adsız4/8/19

    İlk gün gülerek fıkrayla falan dinlemeye başlayıp oooo çok eğlenceli deyip sonrası nasıl yani çok doğru çok diyip her hafta bir sonraki haftayı iple çekip merak ettim.Çok sürükleyici konuları hiç sıkılmadan dinledim.
    Hayatıma geçirilebilir uygulayabilir olmak istiyorum inşallah....

    YanıtlaSil
  28. Suna4/8/19

    Bir gün yanlız olduğumu düşünüp sokak başında ağlarken kendimi bulduğum eğitim..Yanlız olmadığımı bana ispatladınız. Allah sizden razı olsun sizden Aldığım eğitimlerden sonra hayatım değişti .Benden sonra Kızım çok değişti .Topluma kazandırılan mutlu bir birey oldu çok şükür .Gerçekten eğitimde dediğiniz gibi anlık değil toplam faydayı düşündüğünüzü bana yaşattınız.Eğitime çok dua ediyorum.

    YanıtlaSil
  29. Sevim4/8/19

    Ben Nasp eğitimi aldım. Olmaz dedim mümkün değil dedim bırakamam dedim.Herkesi bıraktım bir onu bırakamamıştım.Ailem eşim kadınlığım hepsi bitmişti .Beraberinde bir çok hastalık oluştu.Allah sizden razı olsun .Tüm problemlerime rağmen Her ders o kadar tatlı tatlı beni ikna ederek dersi anlattınız .Zorlamadan severek isteyerek kendi özgür irademle nasıl oldu anlamadım Ve bıraktım.2 Sene oldu çok şükür.Çok teşekkür ederim.Konular çok derin ve etkileyici.

    YanıtlaSil
  30. Gülsüm4/8/19

    Kimsin ? Neden varsın ? Kime Yararın ? Kime verilecek hesabın ?
    Var olmakla hiç olmak arasındaki farkı fark etmene sebep mi arıyorsun ?
    Tamam aradığını buldun. Hayatın kilitlerini birer birer açmaya aday mısın ?
    O zaman senide bekliyoruz. Herkesin eğitime rastlama hikayesi eminim çok farklı olmuştur. Eğitim sonunda tanıdığım bir çok insanın eğitimden mutlaka memnuniyetle ayrıldığını çok iyi biliyorum. Yaşamınız boyunca kendiniz için bir şey yapmak isterseniz, eğitim almanızı önerebilirim. Yanlışlarınızı götürecek doğrular bulmanız temennisiyle...

    YanıtlaSil
  31. Sıla4/8/19

    İletişimde ustalık eğitimi bir kaç hafta içinde gözlerimi açan bir eğitimdi benim için.
    Gündelik yaşantımda yaptığım ve normal kabul ettiğim şeylerin ne kadar yanlış olduğunu görmemi sağladı ve sonucunda yaşadığım şeylerin aslında bu hatalardan kaynaklandığını fark etmeme sebep oldu. Kısa vadede faydalı ve üzerinde yürüdüğümüz mevcut yola ışık tutan bir eğitim. Bu olumlu gelişimi kendinizde gördüğünüzde geleceğinizde de deneyim transferi yapmak daha kolay hale geliyor.

    YanıtlaSil
  32. Sümeyye4/8/19

    “Kendime yaptığım iyiliklerin ön sırasında “Deneyimsel Tasarım Öğretisi” ni gösterebilirim .
    Hayatta herkes bir kural içinde rol alıyordu ve sonuçlar aslında sürpriz değilmiş .
    Bunu sanki baştan yaşayarak öğrendim.
    Hayatta hiç birşeyin tesadüf olmadığını zaten biliyordum ama bunun sebebinin insanların elinde olduğunu bu eğitimde farkettim .
    Sonuca takılmıyorum.
    Beklenti az olunca ,mutluluk daha fazla oluyor .
    Ve daha niceleri o heyecanlı derslerde yaşandı .
    Vesile olup tanıştıran arkadaşıma sonsuz teşekkürler �� ��

    YanıtlaSil
  33. Banu4/8/19

    Benim yıllardır cevabını aradığım sorular vardı. Bu soruların cevaplarını bulmak için çeşitli yollar denedim. Kurslara gittim, birçok kitap okudum, bireysel danışmanlık aldım. Ancak sorularıma tam bir cevap alamadım, sorunlarım  çözülmedi. Deneyimsel Tasarım Öğretisi derslerine başladığımda zihnimde birçok bilgi, düşünce ve soru vardı. Hepsi de dağınık bir şekilde havada asılı duruyordu. Zaman geçip, dersler ilerledikçe sorularıma cevaplar bulmaya  başladım. Ve zihnindeki düşünceler, bilgiler bir düzene girdi. Bu da ben de büyük bir rahatlama yarattı. Bir konuda neden başarısız olduğumu, insan ilişkilerindeki yanlışlrımı, neden bir olaya tahammül edemediğimi,  mutsuz olmamın sebeplerini,... anlamaya başladım. Öğrendiğim bilgiler sayesinde,  artık karşılaştığım olaylara verdiğim tepkiler değişti. Karşılaştığım bir problemde paniklemek yerine, sebep ve sonuç ilişkisi kurmaya başladım

    YanıtlaSil
  34. Merhaba, bu eğiti aldım ve kendimle ilgili şu kanıya vardım. bir çok doğru bildiğim şeylerin yanlış, yanlış bildiğim şeylerin ise doğru olduğu.baktığım pencerimi temizlememe yardımcı olduğunuz için hocam çok teşekkürler. İyi ki varsınız 🙏

    YanıtlaSil
  35. Adsız20/8/19

    Deneyimsel Tasarım Öğretisi, asıl amacımızın ne olduğunu hatırlattı. Rabbimizden nekadar çok uzazak olduğumu farketmemi sağladı. Ben bu ilimden hayır gördüm. Vesile olanlardan Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  36. Deneyimsel tasarım öğretisi bana bu güne kadar başaramayıp bocaladığım elime yüzme bulaştırdığım ayağımın kayıp kalkamadığım bütün noktaları bana toparlamaya destekcim oldu bana vesile olana ve emeği geçen hocama çok teşekkür ederim iyi ki varsınız 😙

    YanıtlaSil
  37. Merhaba..
    Eğitimi aldığım günden beri gerçekle sahteyi, gerçekten iyi olanla kötü olanı ayırt edip on göre yol almayı sağladı. O an çözüm sunmaz, çözümü hep kullanabilcek şekilde yardımcı olur. Yasalarla yaşamak beni hep diri tuttu Hamdolsun 😊 iyi ki tanışmama vesile olan arkadaşım olmuş ❤ iyi ki hocalarımı tanımışım 😇💙

    YanıtlaSil
  38. Merhaba, DTÖ eğitimi Allah'u teâlâ'nın ikrmada bulunduğu en kıymetli şeyi hayatımı bana geri kazandırdı, dün ile bugün arasında ki farkı fark etmemi ve kendi kişiliğimi bulmamı, asıl özgürlüğün kanatlara asılmak degil de vaz geçebilmek olduğunu anlamami sağladı ve daha bir çok güzel altın değerinde kazançlar... destek olan herkeze teşekkür ederim🙏

    YanıtlaSil
  39. Adsız21/8/19

    Herkesin nasibi vardır bizde bu eğitimle tanışarak çok güzel bir nasip örneği tatmış olduk.Yükü çok ağır olsa da hayata daha farklı bir gözle bakabilme fırsatı doğdu. Hayatımıza girip hayatımızın değişmesine sebep olan hem arkadaşımızdan hem de hocamızdan binlerce kez allah razı olsun.��

    YanıtlaSil
  40. Hayata bakış açım değişti o değişince tüm hayatım değişti.

    YanıtlaSil
  41. Bu eğetimi almama vesile olan hoçarımdan Allah razı olsun. Öğrendiklerimdem önce hayatın ne kadar zor olduğunu sanıyordum gerçek olsan hayatın bizim zorlaştırğımızı öğrendim ufkumu, zihnimi, bilinçimi açmamam sebep olduğunuz için sonsuz teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  42. Bu eğetimi almama vesile olan hoçarımdan Allah razı olsun. Öğrendiklerimdem önce hayatın ne kadar zor olduğunu sanıyordum gerçek olsan hayatın bizim zorlaştırğımızı öğrendim ufkumu, zihnimi, bilinçimi açmamam sebep olduğunuz için sonsuz teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  43. Kuşkusuz,DTÖ kişinin kendini ve çevresini tanımada, ilişkilerini yeniden düzenlemede ve hayatı kolaylaştırmada yol gösterici bir kılavuz hükmündeki olan ilimdir. Şahsen çok faydalandım. Keşke gençliğimde bu ilimle tanışsaydım. Hocalarımıza teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  44. Kuşkusuz,DTÖ kişinin kendini ve çevresini tanımada, ilişkilerini yeniden düzenlemede ve hayatı kolaylaştırmada yol gösterici bir kılavuz hükmündeki olan ilimdir. Şahsen çok faydalandım. Keşke gençliğimde bu ilimle tanışsaydım. Hocalarımıza teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  45. Adsız25/8/19

    Merhabalar .Işığım sönmüştü sanırım oturduğum odanın sigortası atmıştı çünkü diğerlerinin yaşadığı odalarda ışık vardı ve ben Dtö iletişim de ustalık eğitimi ile sigorta düğmesini tekrar kaldırdım ..bana nerde bulabileceğimi hocam söyledi ..Ve artık ne zaman karanlık ta kalsam kendim çok rahat bulabiliyorum düğmeleri ..Hayatıma çok şey katan hocamdan RABBİM razı olsun...

    YanıtlaSil
  46. Gülsüm25/8/19

    Şuanda başarı dersini alıyorum,İnsan hep karşısındakini değiştirmek istiyor asıl degişmesi gereken kendimizmişiz bunu cok iyi ögrendim. RABBİM Elime bir fener vermiş önümü görmem için ama ben bu fenerin ışıgını açmayı bilememişim DTÖ Hocamdan Rabbim razı olsun O feneri açmama önümü görmemi daha mutlu olmamı hatalrımı görmemi sagladı DTÖ nün kuruluşunda emegi gecen tüm egitimcilerden RABBİM razı olsun bu geçiçi dünya hayatımızı mutlu bir şekilde geçirmemize yardımcı oldunuz RABBİMDE sizlerin ahiretlerini mamur eylesin...

    YanıtlaSil
  47. Şeyma Bal25/8/19

    Benim acimdan cok verimli oldu.Hayatima yon verebileceğim anlamlandiracagim bir pencereden bakmaya basladim. Hocamin enerjisi ve muazzam kendisine tekrar teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  48. Adsız25/8/19

    Sizinle dominantlıktan kurtuldum ve bununla daha bir çok güzellik girdi hayatıma sevgili hocam sizi çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  49. Adsız28/9/19

    D.T.Ö ile kuzenim sayesinde tanıştım Allah ondan da bu eğitim için en efak bi çaba harcamış olan herkesten de Allah razı olsun onlar sayesinde aslında kim olduğumu öğrendim henüz çok yeni hayatıma geçirmek için çabalıyorum öğrendiğim tüm bilgiler hepsi benim ve gelecekteki hayatım için çok değerli hepinize çok teşekkür ederim insanların bu eğitime çok ihtiyacı var dilerim herkes tanışır bu eğitimle 🤗🤗

    YanıtlaSil
  50. Çok teşekkür ederim beni bana açıkladığınız için.
    Yıllarca bulamadığım cevapları buldum herkesin görmesi ve eğitim kurumlarında en zorunlu bir ders olması gereken bir ders ...

    YanıtlaSil
  51. Herkesin görmesi gereken bir ders çok faydalı ve işe yarayan bir ders eğitim kurumlarında dahil zorunlu olması gerekirken bize öyle bir şeyden bahs edilmiyor bile aklıma takılan bir çok sorunun cevabını buldum. Çok beğendim.

    YanıtlaSil
  52. Çok beğendim ve dersleri takip etmek için azami gayret ettim her tür yüküme işime gücüme rağmen.
    Ama öğrendiklerimi hayatıma geçirdikçe Beni daha iyi günlerin beklediğini düşünüyor umutlanıyorum
    Rabbim bittim dediğim yerde ..
    sanki Yettim kulum dedi..
    değerli hocamdan Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  53. Adsız26/11/19

    Kararda kader vardır. . Bazı sözler olur ya hani hayitiniz boyunca bir sorunun cevabını ararsiniz bulumazsiniz,işte tamda bu sözü hayatımın merkezine koyduğum anda itibaren hayatım değişmeye başladı..yeni sahneleri oldu ..sadece bir yönde mi değişim oldu ..Hayır tabiki de ..hayatımın her yerinde başka başka ama tama da ne isteğimi neye nasıl doğru hareket edeceğim doğru ve huzurlu bir şekilde kararlar aldım. . artık ne den istediğimi biliyordum. .D.T.Ö dediği gibi;dene ama yanılma ..Önceki zamanlarımda karar vermekte ,neyi nasıl yapacağımı bilmiyordum..Çünkü hangi seçimimin doğru olduğuna ve daha güzele nasıl ulaşirdim bilmiyordum. Bu eğitimi aldığımda aslında her insanın isteklerinin aynı olduğunun, bu gerçeğin hangi zamn da ya da hangi mekanda yaşarsan yasa değişmediğini öğrendim ..Çünkü gerçek hiç bir zman değişmez ..Çünkü doğru bir tanedir ..BP de bana istedigim değişmeyen gerçeklik yasasını öğretti. .BP hocama sevgiler...

    YanıtlaSil
  54. Adsız9/7/20

    Hem kendini hem insanları tanımak açısından yararlı bir eğitim olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  55. Deneyimsel tasarım öğretisine hem kardeş hemde kuzen tavsiyesiyle başladım .
    Deneyimsel tasarım öğretisine giden kişiler sürekli DTÖ ile alakalı şeyler derdi benimde merakım burdan başladı.
    DTÖ ye ilk gittiğim gün çok heyecanlıydım hıcalarımızın maşşallahkarı var Allah yukarıda çok iyi ders verdiler sağolsunlar onların ilgisi benim heyecanımı giderdi ilk gün diğer gün alıştım
    Daha samimi olmaya çalıştım hocalarımla.DTÖ benim hayata olan bakış açımı değiştirdi insanlarla ilgili bir çok şey öğrendim ve adımlarımı artık daha fikkatli atıyorum deneme transferi yapmaya çalışıyorum.bana bu yolda destek çıkan kuzenime teşekkütlerimi sunarım ve tabiki hocalarımada ilgileri için inşallah diğer derslerede giderim. Amin
    Saygılar sevgiler....

    YanıtlaSil
  56. Kim kimdir eğitimine katıldım ve gerçekten hayata, insanlara, yaşadığım olaylara bakış açım değişti.Daha pozitif ve anlayışlı bir insana dönüştüm. Olumlu olumsuz her olayın aslında bi nedeni olduğunu fark etmemi daha derin düşünmemi sağladı bu eğitim. Herkesin katılmasını ve faydalanmasını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  57. Adsız13/11/20

    Dtö seminerine çook teşekkür ediyorum kim kimdir seminerine. Gittim ve baya memnun kaldım bütün çalışanlarına özellikle teşekkür ediyorum sayenizde hayatımda değişiklikler olduğunu hissettim ����

    YanıtlaSil
  58. Adsız9/1/21

    Hani bir kuyu vardı ve karanlıktı. bir çocuk için oldukça korkutucu ve ıssızdı..uyuyakalmıştı ve uyandığında ürkmüş, kabuğuna çekilmiş ve sığınılması gerekene dayanmış, bir çıkış ve yardım istiyordu... Ümitliydi... Çünkü onun sahibi sonsuz merhamet sahibiydi. Bir kuyu, karanlık.. bir çocuk, yalnız.. Tek çıkış yolu var, Sonsuz tevekkülle dayandığı ve sığındığı... Ve kuyu aydınlanır, etrafını görür, rahatlar ve düsünmeye başlar çocuk... Artık her şey net ve sığındığının kurtarıcı göndermesini bekliyor.. Azim ve sabırla... D. T. Ö insanın karanlık kuyusunu aydınlatan, oradan nasıl çıkılması gerektiğini öğreten iz ve işaretlerin ilmidir... Çünkü D. T. Ö nün sığındığı o çocuğun sığındığının tamda aynısı..
    Değerli hocam'a teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

  59. Aklımda sadece soru işaretleri vardı, yaşadığım bir çok problemin neden diye başlayan soruları... Neden ben yaşıyorum bunları, neden en yakınlarıma yardım ettikçe, onları önemsedikçe onlardan karşılık olarak gördüklerim beni daha da çok üzen şeyler oluyordu... Oysa ben sadece yardım ediyordum, iyilik ediyordum ve bunların karşılığı beni üzecek şeyler olmamalıydı... Ama oluyordu... Neden diye soruyor, şikayet ediyor, bazen kızıyor, çoğunlukla üzülüyor, ama yine aynı şeyleri defalarca yaşıyordum... Yani anlayacağınız benim senaryo hep aynı, senaryoda ki farklılık hareketliliği karakterler değiştiği zaman gerçekleşiyordu :)
    Yaptığım tek şey düğümlenen boğazıma inat yutkunmak ve tutunmak ... Sadece O’na tutunmak , inancıma tutunmak... O’na tutunmayı bırakmıyordum çünkü, O’nu da bırakırsam hiç bişeyim kalmayacaktı biliyordum , korkuyordum ...
    Aklımdaki sorulara cevap bulamayacağımı düşünmeye başlamıştım ve artık benim için narkozlu bir hasta gibi uyuşuk bir hayat başlamıştı, Ve bu süre , 4-5 ay kadar devam etti ...
    Korkularım artmıştı sadece , şikayetler durmuş , kızgınlık bitmiş ama hayat gülümseyeceğim diye bir yandan umut aşılıyor gibiydi :)
    Yaşamımda ilginç dönem diye adlandırdığım o anlarda, bir tavsiye ile DTÖ adını duymuştum, bir şeyler anlatılıyordu Dtö hakkında ama ben hiçbir şey anlamıyordum, yani belki de anlamak istemiyordum çünkü o hissizlik durumu çaresizlikten sonra başıma gelen en güzel duygu durumuydu öyle hissediyordum, bu bozulabilirdi... Ama nereye kadar devam edecekti böyle , yaşamın her zerresinde öyle güzel manalar vardı ki ben olumsuzluğa takılıp hissizlikle kendimi bu manadan mahrum bırakmayı ne kadar daha sürdürecektim...
    Genel bir tanıtım semineri diye bir seminer varmış, benimle gelir misin dedi Dtö ile daha önce tanısan bir arkadaşım :)
    İlişkilerde ustalık semineriydi sanırım :)
    Sadece git dedi içimden bir ses, git bakalım, anlamayacaksan bir de oradaki bilgileri dinleyerek anlama... Ama git.
    Ve ben yalnızca duyduklarımı anlamakla kalmadım, anladıklarımın, her bir soruma cevap oluşu gerçekliği karşısında donakalmıştım.Kendimi tanımaya başlamış, kimmişim ben, bu ben miymişim? Peki o, bu, şunlar da böyley mi gerçekleşmişti ... Herşey bundan mı sebepmiş... Evet, öğreniyordum , her bir şeyin sebebini , bu sebep zaman zaman kendim bile olsam öğreniyordum. Yaşadığım o anı bu satırları yazarken hala anımsayabiliyorum :)
    Bilincimizin bu denli bir anda açıldığı, nice anlarımız olsun diyesim geldi tam da şurada :)
    Bir kavram duydum daha önce duymuş gibiydim ama anlamı benim bildiğimden çok farklı, çok dolu ama bir o kadar da ağır olan ... o kavram ‘Bedel’di.
    Bu muydu benim sorularımın cevabı, tek bir kelimenin başlığında mı gizliydi onca çaresizliğim ...
    Devam ettim öğrenme isteğim gittikçe arttı ve ben öğrendikçe öğrenmek istedim sadece. Her eğitimde biraz daha derinleşiyordu bilgiler... Ve sonrasında duyduğum , manasını yanlış bildiğim onca kavram...
    Her biri o kadar dolu , farklı ve gerçek ki; kimi ağır geliyor nefsime, zihnim kabul ediyor, fakat bazen egom ile çatışıyor, ama cevap buldukça, göğsüm genişliyor, öğrendiklerim beni, ruhumu dinginleştiriyordu...

    YanıtlaSil
  60. Merhabalar ben bu tarz kursları çok aradım ama hiçbir şekilde nasip olmamıştı hep aradığım yerler dolu oluyordu genelde. Arkadaşımın tavsiyesi üzerine kim kindir programmına katıldım sonra ilişkilerde ustalık programına devam ettim bu sayede çok fazla kendi eksiğimi ve Karşı taraftaki insanların üstünde ne kadar etkisi olduğunu fark ettim şunu anladım ki insan kendini bilmeyince kendini tanımayınca herkes tarafından yönetile biliyormuş Bu programlar çok şey öğrendim ve çok şey öğreneceğime eminim onun için başarı psikolojisi ne de gitmeye karar verdim Orasıda da bana çok şey katacağını eminim ve herkese Şiddetle tavsiye ediyorum.( Bu arada hocaları da çok samimiler bana kattığı şeyler için de Ayriyeten teşekkür ederim)🙏🙏

    YanıtlaSil
  61. Deneyimsel tasarım öğretisi ile hayatım değişti en önemlisi Allaha yaklaştım sayelerinde herşeyden bi anlam çıkarabildim hayatıkda attığım adımlara daha dikkatli olmamı sağladı herşeyi neden nasıl niye diye sorgularken bu sayede hepsinin nedenini öğrendim hayatımda çok yanlışlar yapmıştım yapmaya da devaö ediyordum hayatıma yön verdiler Allah sizden razı olsun çok teşekkür ederim hocalarımız da çok iyi eğitim dışında da çok ilgileniyorlar araşıp soruyoruz birbirimizi çok değerli hocama çok çok çok teşekkür ederim selamün aleyküm :)

    YanıtlaSil
  62. Ovunc Ozge3/7/22

    Ovunc degisti. Olaylari degerlendirmelerim, iliskilerim, yasadigim duygulari yonetimim, yakinlastiklarim ve uzaklastiklarim degisti. karsilastiklarinin, hayatindaki sonuclarin sebebini anlamak yasam kalitesini artiriyor insanin. nereye adim atman gerektigini ongorebiliyor insan yada o adimi ne sekilde atman gerektigini. ne alacagini bilmeden markete girip bir saat reyonlarda dolanip, tepesine kadar doldurdugun alisveris arabasindakileri birde eve kadar kollarin koparcasina tasiyip, eve bitap gelip, haydiii simdi birde posettekileri bosaltma ve bunu bunu ne diye almisimki, ooo ne kadar da pahaliymis bu urun seklinde gecen bir sahne ve bu sahne yasaminin tumune yayilmis olan bir insanin sahnelerini degistiriyor dto bilgileri. hedef koyuyorsun, neler alacagini bilerek giriyorsun markete. zamani, beden ve zihinsel gucunu daha verimli kullanir hale geliyor insan.

    YanıtlaSil
  63. Adsız15/7/22

    Esas amacımızı öğreten ve o amaç için yapmamız gereken tüm yolları bize gösteren bir öğreti...
    İyi ki var...

    YanıtlaSil
  64. Ayşe Temelci16/7/22

    Hayatımın en zorlu süreçlerinden birindeydim, yine tekrarlanan problemimi yaşıyordum. İnsanlar nasıl bu kadar nankör olabilir, oysa her şeyimi vermiştim ona deyip içimden geçirdiğim bir süreçti.Gittiğim şifa eğitimleri, aile dizimleri, nefes terapileri, detoxlar hiç bir işe yaramamıştı. Yine ben yaralarıma merhem olamıyordum.

    Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gitmeye başlamıştım ilk eğitime, ilk etkilendiğim taraf arkadaşım bu eğitim sonrası çok daha yumuşak neyi neden yaptığını bilen birisine dönüşmüştü.

    Çocukluğumdan beri hayatı sorgulayan birisi olarak, buna da gideyim dedim ilk etapta.
    Fakat her eğitiminin ardından, tüm hayatımda yaşadığım olayların neden niçin yaşadığımı duyuyordum. Zihnimden soğanın zarı gibi zar kalkmaya başladı. Zamanla iş yerimde yaşanan olaylara, kızımla yaşadığım ilişkiye ve tüm çevremde yaşadığım ilişki problemleri tek tek çözmeye başladım. Hocalarımızın omuzuma desteğini unutamam, çünkü insan düşünün 30 yıl bir ilişki içinde debelenmiş ve bitirememiş, suçlusu karşı taraf değil de kendiniz olduğunu duymak sarsıcı olabiliyor. Bir o kadar da düğüm çözülüyor tabii.

    Bu yaşıma kadar kendime yaptığım en iyi hareketti Deneyimsel Tasarım Öğretinin eğitimlerine gitmek. Hayatın, yaptığım sebepler karşılığında verdiği sunuçlarını bana tek tek ispatladı. Yani olumsuz bir şey yaşadığımda suçlayacak kimse yoktu karşımda. Ben değişirsem dünyam değişecekti, ve öyle de oldu. Yeter ki ben artık üzülmek istemiyorum? Ben artık nankörlük görmek istemiyorum? Ben artık sevilmek istiyorum? Ben başarılı olmak istiyorum? Bunları sor kendine ve yola koyul. Çünkü her sorunun bir karşılığı var. Sen duymaya hazır ol yeter ki.

    Alt üst olurken bir şeyler, altının bu kadar güzel olduğunu nerden bilebilirdim?

    Hani çok büyük bir evde yaşıyordur insan, ama dağınıktır, giren çıkan çıktın ,bir dizaynı vardır ama anlamı yoktur, çok eşya vardır ama kullanamıyorsundur. Böyle bir evden çok daha küçük evim var artık, içi mânâ dolu, tüm eşyalarımı kullanıyorum. Her taraf düzenli, temiz. Sabah güneşle uyandığım, yumuşacık, huzurlu, hedefleri amaçları olan bir Ayşe var o evde. ( ev metafor) :))
    Neyi neden yaptığını, neyi neden yapmadığını bilen.

    Daimi için devamlı duacıyım.
    Yahya Hocam ve tüm Hocalarımdan bir değil bin Allahım Razı olsun. İyi ki diyorum iyi ki 🤲

    YanıtlaSil
  65. Adsız17/7/22

    Neler değişmedi ki.. Anlamsız bir gidişattan.. Daha anlamlı, daha idraklı, daha bilinçli, daha güçlü, daha net, daha huzurlu, daha neşeli, daha az yanılsamalı.. Bir hayat öyküsüne döndü..

    YanıtlaSil
  66. Adsız18/7/22

    Yıllardır cevabını aradığım soruların gerçek cevaplarını bulduğum yer...
    İçinde barındırdığı gerçeklik o kadar kıymetli ki...
    Bu da içinde bulunan ve gerçeği anlatmaya, uygualmaya, uygulatmaya bedel ödeyen herkesi çok kıymetli yapıyor. ALLAH tüm hocalarımızdan razı olsun...
    Neyi, neden ve nasıl yapıldığını bilmek, gerçek ve sahteye özellikle de şu dönem birbirine karışmış gibi göründüğü bu dönem ayrıştırabilme marifetini kazandırması insana büyük bir konfor... Büyük bir nimet!
    Ve bunu yoluna çıkmış her insana katmaya çalışan Deneyimsel Tasarım Öğretisiyle iyi ki yolumuz kesişmiş...
    İnsanın hayatının anlamını kaybettiğini hissettiği, koştuğu, o bitmek bilmeyen kısır döngülerin içinde debelendiği ve "her düşmüşün sorusudur peki nasıl toparlanacak? " dediğim zamanda sabahın ilk ışıklarında aklımda ki sorulara kapı kapı dolaşsam da bir türlü cevap bulamadığım günlerde yolumuz kesişti.
    O gün bugündür duygularını, tepkiselliğini yönetebilme marifetini kazanan, irdelemesi daha da kaliteli bir bireye dönüşümüme katkı sağladığı için Deneyimsel Tasarım Öğretisi'ndeki tüm hocalarımızdan ALLAH razı olsun.
    💖🌿

    YanıtlaSil
  67. Adsız18/7/22

    Farklı hayatlar, farklı hikayeler aynı mutlu sonlar. En sıkıştığı en ihtiyacı olan zamanda girmiş deneyimsel öğreti hayatımıza. Deneyimsel öğreti... Aslında çözümü dibimizde olan problemlerimizin çözümlerini nasıl bulacağınız deneyimlerden yola çıkarak çözmeyi öğretmiş. Balık bulmayı değil tutmayı öğretmiş. İnsan gerçek ve sahteyi karıştırıdığında herşey bir birine girmeye başlıyor. Çözüm sandığımız anlık yöntemler işleri daha da çıkmaza sürüklüyor. Oysa bunu yaşayan milyonlarca insan var. Peki onlar bu durumda ne yaptılar ve ne sonuç aldıklar. İşte bu verilere hayatın yasalarına ulaşmamızı sağladı deneyimsel öğreti. Deneyimlerden yola çıkarak Minimum hata ile hayatımızı şekillendirmemizi sağladı. Aslında hayatın hiçte o kadar karmaşık olmadığını, hayattaki yanlış hamlelerimizin işleri karmaşık hale getirdiğini öğrendim. Olaylar gerçekleşmeden müdahale etmek için müneccim olmaya gerek yokmuş:) yapılan davranışa bakarak bir sonraki hamleyi tahmin etmeyi öğrendim. Çocuk, eş, patron, çalışan, aile vs... ilişkiler nasıl bozulur nasıl toparlanır'ı öğrendim. Emeği geçen herkesten ALLAH razı olsun.

    YanıtlaSil
  68. Adsız18/7/22

    Aklımda yıllardır dönüp duran, bir çok kişisel gelişim kitabı okuyup, kurslara katılıp cevabını bulamadığım sorularım vardı. Nerdeyse ümidimi yitirmek üzereydim. Tam o sırada bir arkadaşım vesilesiyle deneyimsel öğretiyle tanıştım. İyi ki tanışmışım, kafamdaki tüm sorular tüm detaylarıyla tek tek cevaplanıyordu, inanamadım.. Mucize gibiydi, Çok basit ve sade şekilde her şeyin bir bir açıklanması çok ilginçti. O kadar önemliydi ki benim için. Çok büyük açlığım olan bir konuydu, rahatlamaya başladım, hayata dair ümitlerim yeniden canlandı, daha mutlu, şükürlü bir insan oldum. İlişkilerimde nerede hata yaptığımı anladım. Hayata farklı bir gözle bakıyorum artık. Olumsuz bir olayda bunun geçici olduğunu ve o sırada sadece doğru tepki verip vermediğime bakıldığını bilmek inanılmaz rahatlatıyor. Hayat aslında zannettiğimiz kadar zor değilmiş, neyin nasıl işlediğini bilince çok kolaymış. Bunu öğrenince deneyimsel öğretiye ayrı bir sevgisi oluyor insanın :) Bu bilgileri hep hatırlamak, hayatında hep uygulamak istiyor. İyi ki deneyimsel tasarım öğretisi var ve iyi ki ben bu ilimle tanışmışım..

    YanıtlaSil
  69. Adsız18/7/22

    Yeterki deneyimsel tasarım öğretisi hayatıma mutluluk ,başarı,ümit verdi. umarım bildiğim kişilerin nasibi olur inşallah.

    YanıtlaSil
  70. Çocukluğumda başlayan bir meraktı benimkisi; Neden?.. Neden insan? Neden dünya? Neden problem? Neden yaşam?... Bir zaman sonra, nasıl sorusunun cevabına ihtiyaç duymaya başladım. Nedenler akıp geçerken, aynı zamanda mutlu ve başarılı olmaya ihtiyaç artmıştı. Ve... Yıllar süren arayış... Ne aradığımı tam olarak bilemediğim ama bulmaya çalıştığım onca sene... Bazen kitaplar arasında kayboldum bazen şehirler... Bilgiler çok çeşitliydi; çok çeşitli deneyimler.... Bilen insanlar...(?) Son anda farkettim; başka birşey daha varmış. İnsanın gerçekleri farketmesi için bazen büyük bedele ihtiyacı olabiliyor. Ölümden dönüşen bir trafik kazası ve " başka birşeye ihtiyacım var, bugüne kadar yaptıklarımdan başka birşeye..." Hayat bonkör... Sen net olunca, ikram, Yaradana zor değil... DTÖ, bana ikramsın... Tüm bildiklerimi ve yaptıklarımı arşive kaldırmama sebep olan ikram... Gerçeğin haritası... DTÖ'yü anlamak için, ona emek vermek gerekir. Wn azından gidip bir kere dinlemek...

    YanıtlaSil
  71. Belgin19/7/22

    Bunca yıllık hayatımda kendim için yaptığım tek şey diyebilirim. İyi ki hayatıma almışım dediğim en kıymetli şey. Özgürleşmek ne demek? İnsanlar neden bu şekilde davranıyor? Gerçek ve sahte nedir? Nasıl ayırt ederiz? O en sevdiğin insanlar sen düşkünleşince nasıl da zalim ve nankör oluyor. En acısı buna benim sebep olduğumu öğreniyor olmamdı. Benim hayatıma bunların dışında bir çok şey kattı. Vesile olan ve bize emek veren tüm hocalarıma teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  72. Adsız29/7/22

    Hayatımdaki mutsuz ve başarısız olduğum konulardaki hatalarımın sebebini DTÖ sayesinde öğrendim. Bunları nasıl düzelteceğime dair stratejileri de bu eğitimlerde öğrenip hayatıma geçirdim . Dünüme göre çok daha başarılı ve mutlu bir insanım çok şükür . Tüm eğitmenlerden Allah razı olsun :)

    YanıtlaSil
  73. Çocuklarımı büyütmekle yetiştirmek arasındaki farkı idrak edebilmemi sağladı. Özgürlüğün anlamını kavrayabildim . Teşekkürler

    YanıtlaSil
  74. Adsız22/8/22

    Harika bir yazı olmuş , emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  75. Adsız23/8/22

    Acaba neden niye nasıl dediğim çok sorumun cevabını Deneyimsel Tasarım Öğretisinin eğitim programlarında aldım. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  76. Adsız23/8/22

    DTÖ benim hayatımda bir dönüm noktası oldu diyebilirim. Gerçek ve sahte problem nedir? Dış dünya beklentisi neden olur? Neden hepimiz farkliyiz? Ben neden herkesi kendin gibı zannediyorum ve buna inanıyorum?
    İz ve işaret okumak nasıl olur?
    Insan kendini nasıl yetiştirmeyi??
    O kadar çok soruların cevaplarını bu öğretide buldum ki. Ve bunların karşılığı mutluluk huzur başarı oldu.

    YanıtlaSil
  77. ❣️Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile neler neler değişti hayatımda, çünkü önce ben degismeliymisim... Ben değişmeden kimse değişmiyormuş ki... Bu nasıl güzel bir derya deniz ilim ki, herkesin SEN NE KADAR DEĞİŞTİN BÖYLE demeleri bile çok hoş 🤗

    YanıtlaSil
  78. Adsız23/8/22

    Deneyimsel Öğretiye kardeşim sayesinde tanıştım.
    Eğitimlere başladıktan sonra bambaşka biri olmuştu. Çok da kısa sürede...
    Allah Allah ne anlatıyor olabilirler dedim bu kadar değişmesine sebep...
    Hayatin tüm yükünü omuzlarından aldı sanki...
    Ohh dedim uzunca süredir,suyun içinde, nefesini tutan,çıkışı arayan bir insanin çıkışı bulması gibi...
    İyi ki gelmişim,Allah'a şükür :)
    İnsanın olaylara bakışını değiştiren bir egitim,kendini ve insanları tanıyan , gerçeği bilen insanın tepkileri de daha kaliteli olduğu için, hayatındaki konfor da artıyor .Merak eden, neyin neden olduğunu öğrenmek isteyenlere tavsiye ederim ,çok geç kalmayın,selamlar,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  79. Harika bir yazı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  80. Safiye23/8/22

    Problemin kaynağı da çözümüm kaynağı da insanın kendisi… artık bir problem ile karşılaştığımda kendime soruyorum: bu olay benden dolayı yaşanıyor, nerede yanlış yapıyorum? İsteğim mi fazla, beklentim dış dünyadan mı, sonuca mı odaklanmışım… soyut yasaları bilmek büyük konfor alanı sağlıyor. Bizi öğrenen yapana ve öğretene şükürler olsun 🌷

    YanıtlaSil
  81. Hayatımın belki en sıkışık en kötü zamanlarından birisi. İnsanın aklına gelen tek şey: Herşey beni buluyor. Nasıl oluyorda benzer olaylar farklı kişilerle benzer problemler oluşturuyor hayatımda? İnsan çırpındıkça nasıl daha da batıyor? O arada bi kafa dağıtayım demiştim. Eğlenceli gelmişti eğitim. Başta eğlendim ilk birkaç ders ama sonra aaa bu anlattığı benim. Aaa evet bunu da yaşadım. Demek bunun nedeni buymuş. Çünkü gerçekten dediği gibi davranışlar sergilemiştim. Benzer sebepler oluşturduğum için aynı problemlerin içinde boğulup kalmışım. İnsan bu kadar sahnenin içinde bu kadar problemin içinde gerçeğe sarılmasında ne yapsın. Benim hayatımdaki tek dönüm noktasıdır deneyimsel öğreti. Köprüden önceki son çıkış.

    YanıtlaSil
  82. Anlatılmaz yaşanır bir eğitimde teşekkür ediyorum 💜her şey için hocalarıma. Keşke herkes gelmeyerek neleri kaçırdığını bile bilse.👌 İnsan nasıl daha mutlu olur nasıl daha güçlü olur nasıl daha marifetli olur iletişimlerinde nasıl daha yöneten olur bunun gibi bir sürü şeyin cevabını bulduğum bir eğitimdi.
    💓bütün insanlar değerli olmak istiyor, kıymetimi bilsinler istiyor, beni sevsinler istiyor , istiyor da birilerinin verdiği değerle mi değerli olacağım yoksa kendi özüme güvenerek mi değerli olacağım... Gerçekten anlatılmaz yaşanır gelin görün 😄

    YanıtlaSil
  83. Hayatım boyunca GERÇEĞİN peşinde oldum. Öğrenmek için de türlü türlü eğitimlere katıldım yıllar yılı. Hiçbiri cevap olmadı. Ta ki 2015 yılında Deneyimsel Ögreti ile tanışana kadar... Burada öğrendiklerim sayesinde, hepimizin bildiği (!) gerçeklerle tek tek yüzleşebildim şükür. Egoma çarpan çok şey oldu elbette. Nasıl bir illüzyonun içinde yaşamış olduğumu anladım. Kendi hatalarımla yüzleşmeyi öğrendim şükür. Tıpkı yukarıda geçen örnekte olduğu gibi; problemler karşısında başkalarını suçluyormuşum meğer, geç de olsa anladım.
    Oysa gerçek couzme ulaşabilmek için, problemin gerçeği ile yüzleşmek zorundayız. Başka yolu yok 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız1/9/22

      Problemlerime bakış açım değişti. Ceza olarak görüyordum, beni güçlendirmek için geldiğini anladım. Benim çözmem gereken problemi görmezden gelmek ya da ertelemenin marifeti düşürdüğünü anladım. Artık bir problem geldiğinde neden ben demek, şikayet etmek yerine ben nerede hata yaptım, hangi yasaya uyumsuz davrandım diye düşünüyorum.

      Sil
  84. Adsız25/9/22

    İyi ki tanıştım bu ilimle ve hocalarımla🎀 Öyle bir ilim ki, niçin bu dünyaya geldiğimizi, ne yapmamız gerektiğini ve insan olarak amacımızı algılamamızı sağlıyor. Nasıl her yerin, oyunun, ortamın kuralları varsa hayatın da kuralları var. DTÖ hayatın kurallarını anlatıyor. İnsan hep arıyor gerçeği ama amacını bilmeyince ne aradığını da bilmiyor. Bu ilim sayesinde kendini, diğer insanları tanıyor, neler yapması gerektiğini öğreniyor. Bilgileri uyguladıkça, dününe göre daha iyi olduğuna, dönüşüme şahit oluyor. Rabbim doğru yol üzere kalplerimizi sabit kılsın. Şükürler olsun ki tanıştım bu ilimle💕

    YanıtlaSil
  85. Adsız8/10/22

    Deneyimsel öğreti ile 2108 de bir yakınım sayesinde tanıştım. Bu gün hala problemlerim var mı? Evet var ama O zaman dan bu güne yaşadığım sürece, kendime bakınca bir çok problemimi de öğrendiklerim sayesinde aştığımı farkerttim. Kişi gerçeğini bilmeyince çok basit şeyleri problem, dert edinebiliyor.

    Deneyimsel öğreti gerçek yasalar üzerine kurulmuş bir öğreti. Gerçeği bilen üstünleşir. eğer uygulanırsa problem kalıcı olarak çözülür.

    Sizde problemlerinizin gerçeğini öğrenmek istiyorsanız önce yakınlaşın. yakından bir bakmanızı tavsiye ederim, kararı zaten otomatik vereceksiniz...

    YanıtlaSil
  86. Zelal8/10/22

    Benim toparlamami sağlayan kapi, secdemin değiştiği kapı, neyi ne için yaptığımın farkına vardığım kapi , hamle yasasini uygunladığım kapi, oyunumu bozduğum kapı, açlığımı büyüten kapı. Nasıl ki hz.Meryemin odasına açılan 7 kapınin önemi ve anlami varsa Deneyimsel öğretide her bir işlenen konu ihtiyacım olan soyut yasalarda benim kurtuluş kapım oldu çok şükür. Dununden

    YanıtlaSil
  87. Adsız9/10/22

    Deneyimsel Tasarım Öğretisi den sonra zihnim nefes almaya başladı..

    YanıtlaSil
  88. Merve Özenen2/11/22

    Değişime başkalarından değil önce kendimden başlamayı öğretti. Bugünün işini yarına bırakmamayı, problemlerimi ertelememeyi öğretti. Problemlerimi halının altına supurmeyi değil, cozebilmeyi öğretti. Anlık zevklerle değil kalıcı olarak mutlu olabilmeyi öğretti. İş hayatimda başarıya nasıl ulasabilecegimi öğretti. Hayırlı evlat yetiştirebilmenn yollarını öğretti. Bunlar aklıma gelenler. Allah bu ilmi verdiklerinden ve yayanlardan razı olsun.

    YanıtlaSil
  89. Adsız31/8/23

    O kadar çok şey değişti ki hayatımda çevrem, isteklerim, hedeflerim, yaşam stilim… beni bu eğitimle tanıştıran arkadaşıma minnettarım 🫶

    YanıtlaSil
  90. Adsız31/8/23

    Ben humeyra çelik... yolumu dto ile kesistiren rabbime şükürler olsun... Bu ilmi düşündürene vesile kılıp anlattirana, hergun halka halka büyütüp duyurana binler şükür olsun. Benim hayatıma dto dokunduğunda bu yana dönüşümü iliklerime kadar hissedip huzura kapilarimi açtım. Ne kadar şükretsek azdır. Rabbim vesile olanlardan ebeden razı olsun inşaAllah. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  91. DileK31/3/24

    İnsan uykuda da uyanmış sanki. Ne kadar büyük yanılgının içindeymişiz meğer.Eğitimin 3 ayağını da alıp dününden daha iyiye gitmeyen yoktur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  92. İnsanın hayatta karşılaştığı gerçek problemler e gerçek çözümler sunan bir bilgi teknolojisi. Psikologlara ve psikiyatristlere defalarca gidip sonuç alamayınca gerçek çözüm benim hayatımda deneyimsel öğreti oldu. Çok teşekkürler deneyimsel öğreti. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil