Çeviri

Sayfalar

Sebepler



İnsan işleri yolunda gidiyorsa sevinir,

İstediği sonuçları elde edemediğinde ise şikayet etmeye meyilli olur.

“Çok şanssızım” “

“Bendeki kötü kader”

“Tesadüf işte işler istediğim gitmedi” der…

Peki doğru mu acaba?

Gerçekten hayatta işler böyle mi yürür?

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi der ki;

Şans ve tesadüf yoktur bu hayatta;

Önceden yapıp ettikleri bir yere getirir insanı

 

Hasta olmadan önce, sağlıklıyken neler yaptığım önemli..

Sağlıklı yaşamak için hangi sebepleri oluşturdum?

Beslenme şeklime, spor yapmaya özen gösterdim mi?

Hasta olan yakınlarımla, tanıdıklarımla ilgilenebildim mi?

 

Savaş, deprem yokken yapıp ettiklerim önemli…

Tüm bunlar kapıma gelmeden yapıp ettiklerim...

Öncesinde tedbirimi aldım mı?

Zor durumda olan coğrafyalarda yaşayan insanların acısını dindirmek için neler yapabilirim diye kafa yordum mu?

Elimden hiçbir şey yapmak gelmiyorsa hiç değilse onlar için dua ettim mi?

 

Aç kalmadan, aç insanlar için yaptıklarım önemli mesela...

Ne kadar ihtiyaç giderdim?

Ne kadar fayda verdim?

 

Oluşturduğum sebepler önemli..

Dün oluşturduğum sebepler bugünümü şekillendirirken,

Yarın karşıma kimlerin ve hangi olayların çıkacağı bugün yapıp ettiklerimle ilgili..

 

Gelin hep beraber düşünelim..

Yarınımızın daha iyi olması için bugün hayatımıza hangi sebepleri ekleyebiliriz?

Neyi farklı yapabiliriz?

 


===

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerle yarını şekillendiren bir gerçeklik ilmidir. Bireylerin problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir.

 

Kim Kimdirİlişkide UstalıkBaşarı Psikolojisi programlarıyla mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara stratejiler sunar.

 

===

 

“Milyarlarca insan içinde, “bir” kişinin ne önemi olabilir ki?

 

Bunun cevabını o “bir” kişiye sorun!”

 

Yahya Hamurcu

You May Also Like

6 comments

  1. Nese T8/12/22

    Emeğinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Adsız8/12/22

    Oldukça çarpıcı bir yazı olmuş elinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Beyzanur A.8/12/22

    Kaleminize sağlık. ☺️
    İnsanın sonucundan daha çok sebebinden keyif alacağı bir hayatı olmalı daha mutlu ,şükürlü olmak ve güzel bir yarın design etmek için🌺

    YanıtlaSil
  4. Adsız9/12/22

    Hayat bize yapıp ettiklerimizin sonucunu verir. Şans ve tesadüf yoktur. Çok güzel bir yazı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgi K.Ay9/12/22

    Yarınımızın dünümüzden daha iyi olması ümidiyle makaleyi yazan emeği geçen herkese teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Adsız10/12/22

    Sebep sonuç ilişkisi çok yalın bir dille anlatılmış

    YanıtlaSil