Çeviri

Sayfalar

Gücüm Bu Olabilir Mi?

 


İnsan bir şeylere yetemediğinde,

“Ne yapayım, gücüm yok ki” der.

Bizler gücü imkanların çokluğuyla bir tutarız..

 

Evim benim gücüm olabilir mi?

Doğal bir afette bile zarar görebilecek bir şey benim gücüm olabilir mi?

 

Param benim gücüm olabilir mi?

Ona sahip olmak için hırs yaptığımda bana hatalar yaptıran şey benim gücüm olabilir mi?

 

Evlatlarım benim gücüm olabilir mi?

Kendisine düşkün olduğumda beni zayıflatan şey benim gücüm olabilir mi?

 

Benim gücüm nedir, kimdir o zaman?

Güç, her istediğine ulaşabilmek değil, isteğinden vazgeçebilmektir..

 

Güç, yüksekten bakmak değil, küçülebilmektir..

Güç, tek başına olmak değil, bir olmak, birleşebilmektir..

Güç, yakıp yıkmak değil, onarabilmektir…

 

Mücadele ederken döktüğün gözyaşıdır güç,

Kırıldığın yerden yeniden yeşerebilmektir.

En korktuğun anda bile, ümidini hala canlı tutabilmektir…

Bittim, dediğin anda, yeniden tutunabilmektir.

Çaresiz kaldığında, derdi vereni hatırlamaktır güç…

 

Güç, İsmail’in cesaretinde, İbrahim’in teslimiyetinde ve İbrahim’i içinde tutan ateşe su taşıyan karıncanın ağzındadır.. Yunus’un pişmanlığında, Yusuf’un iffetindedir…

 

Güç kazandıklarımızla ilgili değil,

Nasıl kazandığımızla ilgilidir..

Varsın insanlar seni kaybediyor zannetsin… Senin gücün, kaybederken kazanmandan belli…

 

Benim gücüm, her şeyimi kaybettiğimde beni ayakta tutacak olan şeydir…

Benim gücüm, bana verilende değil, onu bana verendedir…

 

Bütün dünyayı arkama alsam, O’nu karşıma aldıktan sonra ne fayda…

O’nu yanıma aldıktan sonra, bütün dünya karşımda olsa ne yazar


===

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerle yarını şekillendiren bir gerçeklik ilmidir. Bireylerin problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir.

 

Kim Kimdirİlişkide Ustalık”Başarı Psikolojisi programlarıyla mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara stratejiler sunar.

 

===

 

“Milyarlarca insan içinde, “bir” kişinin ne önemi olabilir ki?

 

Bunun cevabını o “bir” kişiye sorun!”

 

Yahya Hamurcu

You May Also Like

5 comments

  1. Ayşe Temelci4/4/23

    Samimiyeti içtenliği o kadar hissediliyor ki. Bir çok yaşanılanı hatırlatan, neyi neden yaptığını neyi neden yapmadığını düşündüren bir makale.

    Elleriniz güzellikler görsün 🤍

    YanıtlaSil
  2. Adsız4/4/23

    Allah razı olsun çok güzel..

    Güç, İsmail’in cesaretinde, İbrahim’in teslimiyetinde ve İbrahim’i içinde tutan ateşe su taşıyan karıncanın ağzındadır.. Yunus’un pişmanlığında, Yusuf’un iffetindedir…

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim emeğinize sağlık. Ne de güzel anlatım " Benim gücüm, bana verilende değil, onu bana verendedir... "

    YanıtlaSil
  4. Reyhan5/4/23

    Gücümüzü daim eylesin 🌺

    YanıtlaSil
  5. Adsız11/4/23

    Allah razı olsun çok keyifli bir yazıydı

    YanıtlaSil