Çeviri

Sayfalar

Aşkıım, Baksana Bana!


“Aşkım, baksana bana”, “Bir bakış baktın kalbimi yaktın”, “Şarkılardan fal tuttum”, “Fallar seni söyler” “Tut elimden götür beni”, “Bir kereden hiçbir şey olmaz…” Ve nihayetinde “Evli, mutlu, çocuklu…”

Hayat şarkılardaki gibi olsaydı baban, annenin gözlerinde yıllar önce kaybolmuştu. E sen de doğduğunda yetim kalmıştın doğal olarak…

“Dizimde uyuturum seni, kuş sütüyle beslerim seni” Hani! Gözlerimde kaybolup gittin… Gidiş o gidiş…  “Bana yine hüsran yine bana hasret var”, “Gel vefasız, gel vicdansız yanıyorum arzularınla” dedim. Duymadın… Neden, çünkü aşkımdan sağır oldun. Ya hu aşkımdan kör, sağır, dilsiz oldun… E ben ne yapayım şimdi seni(!) Bana sağlam adam lazım.

“Ellerin ellerimde, gözlerin gözlerimde..” İyi de nereye kadar? Hayat böyle geçmez ki… Ellerinde çiçekler kapımda sırılsıklam; gelirsen bir gün şaşırırım. Çünkü evden hiç çıkmıyorsun. “İşsizlik var” diye yıllardır evde oturuyorsun. E bu işsizlik bana neden yok(?)

“Arım balım peteğimden, tut şunun ucunu götürelim abi” ye hangi ara geçtik. Neden sen tek başına bir iş yapamıyorsun. Üstelik tut ucunu dediğin şey altı üstü plastik masa… Benim canım çıkmış bütün gün dışarıda. Telefonun başucunda çaresiz bekliyorsun. Neden? Faturayı ödeyemedik de ondan.

“Duy sesimi, dinle kalbimi…” O iş öyle olmuyor! Ne sesini duyasım var ne yüzünü göresim… Kalbini dinlemek için yaklaşmaya gerek yok. Nabzın o kadar yüksek ki karşıdan duyuluyor…

Hani gençliğin harap olsa yine beni sevecektin? Annene laf ettim diye demediğini bırakmadın. Yok gençliğini mahvetmişim. Ömrünü yemişim falan… 

Hayat denen sınavda insanoğluna hem akıl hem duygu verilmiştir der Deneyimsel Tasarım Öğretisi… Duygu diye bir şey olmasaydı, hayatın güzelliklerini fark edemezdi insan. Problem duyguda değil, duygunun miktarında… Duyguların yoğunlaşıp, insanı gerçekten uzaklaştırmasında…

Hayat, gerçekten yana… İnsan sahnesini kullandığı, havasını soluduğu, ekmeğini yediği şeye uyumsuz olursa, ne kadar mutlu olabilir sizce? Hayat “Problemlerine gerçek çözüm bul” derken, insan sanal alemde ne kadar başarılı olabilir?

Sanal aleme internetle, bilgisayar ve cep telefonlarıyla geçtik zannediliyor. Oysa ki insanoğlu, duygularını kullanmayı bilmediği her zamanda, sanal alemdeydi zaten… Teknoloji ile çok daha hızlı bir dalış yapıldı. Peki nasıl?

Duygular hayatı güzelleştirmek için var. “Senin yüzünü görmek istemiyorum” diyen sevgilinin kapısına, eli çiçekli gitmek neden? Üstelik hava yağmurlu, sırılsıklam olmuşsun… Bir de hava yağmurluyken deneyeyim (!) Benim istediğim bir şey için, hava durumu ne kadar önem arz edebilir? Belli ki yine kapıyı yüzüne çarpacak. “Oğlum bile bile ateşe atma kendini” diyen arkadaşın duygusuz oluyor, öyle mi? Ama doğru söylüyor. Daha çok canın yanacak. Duygu adına hissettiğin sadece acı olacak. Duygunun sadece acı yüzü yok ki…. Sen onu tercih ediyorsun şu anda…



İstediğin şeyde ısrar ettiğin için acı çekiyorsun... “O kız benim olsun!” Tamam da, bunu o kıza sordun mu? Senin isteklerini bu kadar sınırsız yapan şey, senin hayal dünyan olabilir. Hayaller Paris ise sizin ev seni mutlu etmeyebilir tabii… Bundan hayat mı sorumlu, yoksa senin kontrol edemediğin isteklerin mi?

Peki “İsteklerini kontrol edebilmelisin, yoksa mutsuz olursun” diyen biri… Yani, hayatın gerçeklik yasasını sana hatırlatan biri… Şimdi bu kişi, sence ne kadar yanılıyor olabilir? “Hayatta acı da var haz da.. Neyi nerede, ne kadar yaşayacağını bilmeli insan” diyen mi…  Yoksa “Gözlerinin engininde kayboldum, gel kurtar beni bu derinlerden” diyen mi(?)

Gerçekçi olmak, duyguya sahip olmaya engel değildir. Gerçek ne? Duygu ne? Bunu bilmeli önce insan… İnsanların kavramlara ayrı ayrı anlamlar yükleyip, sonra da “Bence” ile başlayan uzun konuşmalar yapıyor olması çok ironik. Zaman israfı! Gerçek ne demek? Hadi buradan başlayalım…


===

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerle yarını şekillendiren bir gerçeklik ilmidir. Bireylerin problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir.

 

“Kim Kimdir”“İlişkide Ustalık”“Başarı Psikolojisi” programlarıyla mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara stratejiler sunar.

 

===

 

“Milyarlarca insan içinde, “bir” kişinin ne önemi olabilir ki?

 

Bunun cevabını o “bir” kişiye sorun!”

 

Yahya Hamurcu

You May Also Like

52 comments

  1. İsteğini yöneten insan hayatını yönetir. Peki insan neden isteğini yönetemez?

    YanıtlaSil
  2. Adsız20/8/22

    Yazılardaki bereket ayları başladı, çok gülduk sağolun :) ALLAH samimiyetinizi artırsın

    YanıtlaSil
  3. Özlem20/8/22

    Okuması çok keyifli, eğlenceli ve bilgilendirici bir yazı olmuş 🌺 Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Adsız20/8/22

    ‘Dünya dönüyor sen ne dersen de..’ demek istiyorum ben de :)) hayat gerçek doğrusu bizim de gerçek olmaya ihtyacımız var.. kaleminize sağlık. Dediğimiz gibi yaşamak ümidiyle :)

    YanıtlaSil
  5. Sümeyrak20/8/22

    Çok eğlenceli ama çok gerçekçi bir yazı:) Keşke işler öyle şarkılardaki gibi iki gönlün el ele verip samanlığı seyran edişi boyutunda olsaydı ama gerçekler bambaşka:)

    YanıtlaSil
  6. Adsız20/8/22

    Çok keyifli bir o kadarda anlamlı ve faydalı bir yazı. Hem eğlendirdi hemde düşündürdü kaleminize sağlık🌿😊

    YanıtlaSil
  7. Adsız20/8/22

    Yazı aynı zamanda dengeyi insanın aklına getiriyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Çok tebessüm ettiren çok düşündüren bir yazı olmuş emeğinize sağlık 🌼🥰

    YanıtlaSil
  9. 😄 çok tatlıydınız...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bi yazı olmuş

    YanıtlaSil
  11. Belgin21/8/22

    Hayata uyumlu olmak ve problemlere gerçek çözümü bulmak ve hayatın gerçeklerini görebilmek inşaAllah nasip olur.

    YanıtlaSil
  12. Adsız21/8/22

    Hani verdiğin sözler hani ellerin nerde diye devam edelim o zaman... Duygular aktif, arzular şelale ve insanın bilinci kapalı. İstediğine ulaşmak elde etmek için her türlü sözü verebiliyor... Ama ulaştığında her şey değişiyor... Çık keyifli ve faydalı bir yazı olmuş... 🌷

    YanıtlaSil
  13. Adsız21/8/22

    Herhalde deneyimselliğin bir şarkısı olsaydı o da ‘Ben yandım eller yanmasın’ olurdu 🤍 çok çok keyifli bir yazı emeğinize sağlık…

    YanıtlaSil
  14. Adsız21/8/22

    Çok keyfle okudum… Günümüzün büyük gerçekliğini hayırlattı bizlere… Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. "Gerçekçi olmak, duyguya sahip olmaya engel değildir. Gerçek ne? Duygu ne? Bunu bilmeli önce insan…"
    Çok keyifli bir yazı..Ellerinize sağlık🍀

    YanıtlaSil
  16. Ayşe21/8/22

    "İsteklerini kontrol edebilmek..." Ne kadar önemli...

    YanıtlaSil
  17. Adsız21/8/22

    Çok keyifli bir yazı… emeği geçen herkese çok teşekkürler🪷

    YanıtlaSil
  18. Adsız21/8/22

    Çocukluğumuzun, gençliğimizin, olgunluk dönemimizin şarkılarını “gerçek kulaklığı” ile bir kez dinledim adeta. Keşke herşey ilk söylenildiğinde anlaşılabilseydi. Lakin zararın her aşamasından dönebilmek mümkün ve neresinden dönülürse kârdır…
    Elinize, yüreğinize, emeğinize sağlık…

    YanıtlaSil
  19. Gerçekçi olmak, duyguya sahip olmaya engel midir? Değildiirr😉

    YanıtlaSil
  20. Adsız21/8/22

    Yazıyı şarkıların ritmiyle söyleyerek okudum:)) okurken düşündüm hakikaten dilimizde tekrarladığımız fakat farkında olmadığımız ne çok sey var. Gülüp düşündüğüm bir yazı oldu ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. Adsız21/8/22

    Şarkılar,diziler,reklamlar...
    İnsan üzerine azıcık düşünse ne alaka derdi...
    Soru sormuyoruz,şaşırmıyoruz artik...
    Düşünmeyi ve irdelemeyi bıraktık...
    Genel ahvalimizi ne güzel anlatmışsınız,teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Adsız21/8/22

    Hem güldüm hem düşündüm. Teşekkürler 🙏

    YanıtlaSil
  23. Ş.Ç21/8/22

    İlişkilerin gerçeğini anlatan çok güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  24. Çok keyifli yazı olmuş:) hemde düşündürücü, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Safiye21/8/22

    Ah bu şarkıların gözü kör olsun demekle, duygularımızı veya aklı-mantığı iptal etmekle yürümüyor bu işler… önce sen hangisine meyillisin onu bulalım: duygusal düşünceye mi mantıksal düşünceye mi? Sonra daaa sonrası Kim Kimdir Eğitimi’ne gelince ;)

    YanıtlaSil
  26. Adsız21/8/22

    Keyif alarak okuduğum bir yazı oldu elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  27. Adsız21/8/22

    Duygularında kaybolanları anlamayan biri olarak bana keyifli geldi bu yazı 😄

    YanıtlaSil
  28. Adsız21/8/22

    Hayatta her an duyguda kalmamıza müsaade edilmiyor. İyi ki duygular var ama sınırı ne olmalı. Farkındalığı artıracak faydalı bir yazı 👏🏻

    YanıtlaSil
  29. Adsız21/8/22

    Keyifle okudum, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  30. Hülya T.21/8/22

    Demek ki hayattaki konfor istekleri kontrol edebilmekle başlayacak.
    İstekleri kontrol etmek de deneyimsel öğreti eğitimleriyle...

    YanıtlaSil
  31. Hülya T.21/8/22

    Demek ki hayatın konforu istekleri kontrol etmekle başlayacak. İstekleri kontrol edebilmek te deneyimsel öğreti eğitimleriyle...

    YanıtlaSil
  32. Nebahat A.22/8/22

    Hayatın gerçeğini anlatmaya tebessüm ettirerek başlamak…Çok güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık🌿

    YanıtlaSil
  33. Adsız22/8/22

    Duyugu hayatımıza bazen keyif verebilir bazen acı hissettirir evet ama.. Gerçeğin bambaşka bir tadı vardır ;)

    YanıtlaSil
  34. Aysun E.22/8/22

    Çok keyifli ve eylenceli bir yazi olmuş kaleminize sağlık sevgilier 💜

    YanıtlaSil
  35. Adsız22/8/22

    Ne güzel anlatılmış...
    Tebessüm ettiren ve düşündüren...

    YanıtlaSil
  36. Çok.keyifli olmuş.teşekkurler

    YanıtlaSil
  37. Z. Alev23/8/22

    Bayıldım! Sabah neşesi oldu bu yazı! 🎈

    O sırılsıklam gelenler, esasında ıslanma eylemini sever, kişilerle ilgisi yoktur.

    O zaten ıslanacaktı da Ayşe, Fatma, Hayriye, Ahmet, Mehmet Berkecan’ı bahane ediyor şu anda 🌸 🐝

    Nereden belli? Kurumaya gelmezler. Yeni sulak diyarlara göç etmeyi severler 😊

    Filmleri, klipleri izleye izleye aklını kaybeden = çok seviyor diye kodlamışız ya... Ah bu şarkıların gözü kör olsun 🎶😎

    YanıtlaSil
  38. Okuması çok keyifli bir yazı olmuş.🌸 Bir o kadar da faydalı. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  39. Adsız23/8/22

    Emeğinize sağlık hem güldüren hem düşündüren bir yazı olmus

    YanıtlaSil
  40. Ecem can23/8/22

    Bu kadar çarpıcı bir gerçeği gülümseterek okutmak.. Kaleminize, emeğinize sağlık keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  41. Adsız23/8/22

    “Problem duygularımızda değil, o duygunun miktarında” 💐

    YanıtlaSil
  42. Adsız24/8/22

    Çok keyifli bir yazı olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  43. "Keşke söylenilenler ilk seferde anlaşılabilse" 😊 O zaman keyifle okunulan bu yazıdaki şarkı sözleri de, dudak kenarında bir kıvrım olarak kalırdı herkes için 😏 Şükür ki uyanmak var ☺️

    YanıtlaSil
  44. Ayşegül25/8/22

    Çok keyifli ve düşündürücü bir yazı emeğinize sağlık 🙂
    İnsan isteği çok olunca yanlış karar verebiliyor. Bu seferde " kendim ettim, kendim buldum, gül gibi sararıp soldum" pişmanlık yaşayabiliyor ne yazikki😔

    YanıtlaSil
  45. Emine25/8/22

    Her cümlesi ayrı anlam dolu bir yazı olmuş ellerinize sağlık...DUygularin kontrol edilmediği durumda insanın ne hale gelebileceği ne kadar güzel anlatılmış...Günümüzde ne kadar da sıkıntı yaşanılan bir konu ...Her zaman bilinci açık olanlardan olabilmek ümidi ile...

    YanıtlaSil
  46. Tekrar tekrar keyifle okudum kaleminize yüreğinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  47. Fayda yüklü ve keyifli bir yazı olmuş
    Ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  48. Eftalya27/8/22

    Duygular aktiflesince insan neyi neden yaptığını bilemiyor. Peki duyguları yönetebilmenin formülü ne? Cevabı Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerlerinde

    YanıtlaSil
  49. Adsız28/8/22

    Hayatın hem acısı hem tatlısı var aynı bu yazıdaki gibi :) "Acı ama gerçek!" Cümlesinin çok keyifli bir aktarımı... Ellerinize sağlık 🌿

    YanıtlaSil
  50. Adsız29/8/22

    Hem keyifli hem faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler…

    YanıtlaSil
  51. Çok güzel ellerinize sağlık . Okurken çok akıcı keyifli olmuş. An zamanda düşündürüyor da🙂

    YanıtlaSil
  52. Adsız8/9/22

    Hayaller hayatlar emeğinize sağlık ❤️

    YanıtlaSil