Çeviri

Sayfalar

Beni Bırakma

SEN gittiğin zaman, sanki bir boşluk var; öyle hissediyorum. Evet, bir şeylerle dolmuş etrafım. Evet, boş değilim, bir şeyler yapıyorum. Ama ne tadım var ne tuzum… Adımımı atıyorum, sanki yer yok. Öylesine, boş… Anlamsız yani… Yani, öyle hissediyorum.

SEN varken duyduğum sesler değişiyor. Duyduklarım, gördüklerim, dokunduklarım…. SEN benimleysen anlamlı… SEN varsan bende, denizin rengi çok parlak ve dağlar heybetli, güçlü. Kuşlar nasıl da oynaşıyor suyun üstünde… Ha, sonra; nasıl oynaşıyor? Nereden biliyor mutlu olmayı kuşlar? Onların sana yakınlığını kıskanmamak zor…

Onlar gibi olmasa da yaklaşmak çok güzel SANA. Biliyorum; bu bana bağlı. Doğru seçimler, doğru davranışlar… Biliyorum… Hoşuna gitmem lazım…

SENİN hoşuna gidecek şeyler yapmaya çalışıyorum. Ama bazen ne oluyor bilmiyorum… Bir bakıyorum ki gitmişsin... Benim hayatı sevmediğim zamanlar işte o zamanlar. SEN yoksan hayatın ne anlamı var(?) SEN beni sevmemişsen ben neden yapıyorum yaptıklarımı?

Asıl acı olan şu: SEN varsın… Biliyorum. Ama benim ile değilsin ya… İşte bu çok kötü…

SEN en çok, zor günlerimde benimle kaldın. Dost dediklerimiz, gırla muhabbette dostken… SEN en sıkıcı, en keyifsiz, en acı, en burnumun direği sızlarken, en terk edilmiş, en haksızlığa uğramış, en iftira… İşte SEN, tüm en canımın yandığı zamanlarda yanımda olduğun için… İşte bu yüzden, sen gidince, çok korkuyorum…

Beni bırakma! Söz veriyorum; sen ne istersen yaparım… Yani… Tamam; haklısın bu gerçekçi olmadı. Söz veriyorum; elimden gelenin daha fazlasına zorlayacağım. Söz; SENİN sevmediklerinle aramı açacağım. SENİ sevmeyeni, ben de sevmeyeceğim.

Duydum ki seni sevmeyenler, beni seviyormuş; yıkıldım. Yok, dedim; yalandır o… Sevemezler… Sevmesinler… Kalbinde SEN olmayanın kalbinde ne işim var! Sonra öğrendim ki onlar kendinden başkasını sevmezmiş… Az da olsa rahatladım. Az da olsa diyorum çünkü insanım; kendimden emin olamıyorum. Hatalarım olacak biliyorum.

Düşündüm de… SEN her yerdesin. SEN ne benden, ne başkasından gidersin. Gelen de giden de benim, aslında. Tüm zamanları ve mekanları sarmışken SEN… Peki ben nereye gidiyorum? Nereye gidebilirim? Hangi zamanda? Tüm zamanlar SENİN ise…

Anladım ki insan SENİN merhametini kaybeder, sevgini, korumanı… Birleştiriciliğini, desteğini… Yürekteki yumuşacık temasını… Dildeki güzel yansımanı… Bakışlardaki derinliğini… Görebilmeyi kaybeder yani… En güzeli duyabilmeyi… Duyduğunda güzeli idrak edebilmeyi… Dokunduklarının manasını kaybeder. Yediklerinin, içtiklerinin….

Öyle bir yanılgı ki kaybedenin yanılgısı, yaptığını daha çok yaparsa biter bu acı zannediyor. Bitmez… SENi kaybetmişse insan, neyi kazanmış olabilir? Hangi tadı almış?.. Hangi güzeli görmüş?...Hangi sesi işitmiş olabilir?

Hangi yöne dönsem SEN… Nereye dokunsam SEN… Nefes nefes çiçeksin. Sedirsin buram buram… Yosun kokusu sarmış etrafımı; yani SEN… Yükseliyorum SEN… Alçalıyorum SEN… Sağım, solum, önüm, arkam… SEN… SEN… SEN… Şimdi ben nasıl kızmayayım kendime! Her yer SEN ile dolmuşken… Bu ne büyük başarısızlıktır; SEN’den uzaklaşmışım… SEN en iyisi… En iyisi şöyle demeliyim: Beni affet!

En sevdiğine verdiğin müjdeyi üstüme alındım ve yüreğim biraz nefes aldı: “Seni bırakmadım ve sana darılmadım…”


https://deneyimseltasarimogretisisemineler4.blogspot.com/2022/10/seni-seviyorum.html

https://deneyimseltasarimogretisisemineler4.blogspot.com/2022/11/iftira.html

===

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerle yarını şekillendiren bir gerçeklik ilmidir. Bireylerin problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir.

 

Kim Kimdirİlişkide Ustalık”Başarı Psikolojisi programlarıyla mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara stratejiler sunar.

 

===

 

“Milyarlarca insan içinde, “bir” kişinin ne önemi olabilir ki?

 

Bunun cevabını o “bir” kişiye sorun!”

 

Yahya Hamurcu

You May Also Like

10 comments

  1. Sümeyrak26/12/22

    Her şeyimi kaybedebilirim. Hepsini yeniden kazanabilirim. Ya da kazanmasam ne kadar eksilirim hayatta? Ama sen? Seni kaybedersem nasıl doldururum o boşluğu. İşte o zaman çarparım bi o duvara bir bu duvara. Sersefil olurum bir anda. Bana seni kaybettirme. Biliyorum beni bırakmadın, bana darılmadın da... iyiki varsın...

    YanıtlaSil
  2. Rabia Bahşi26/12/22

    Samimî,içten çok ama çok yüreğe dokunuyor. InsALLAH hicbir zaman gerçek sahibini kaybetmez insan . Gerçekten sevmesi gerekenin "O" olduğunu unutmaz. Emeğinize sağlik.

    YanıtlaSil
  3. Adsız26/12/22

    Kalpler sadece Allahı zikrettiğinde huzur bulur insan.... İnsan Rabbiyle irtibatını nefsi sebebiyle kesince bu hayatta huzuru da kalmıyor ne güzel anlatılmış yazıda... Her gördüğüm şeyde her yasadıgımda neye baksam Rabbimi görebiliyor muyum? İşte tüm mesele bu sanırım, 😘

    YanıtlaSil
  4. Adsız26/12/22

    Gerçek olan Allah değildir. Allah gerçektir… bunu duyduğum an geldi aklıma. Allah razı olsun…
    Gerçeği kaybettiyse neyi bulabilir ki insan?
    Yine samimi ve çok güzel bir yazı
    Emeklerinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  5. Adsız27/12/22

    Hep yanımda olduğun için,Elhamdülillah....
    Yaptığım yanlışlarıma rağmen beni bırakmadığın için Elhamdülillah...

    YanıtlaSil
  6. Adsız27/12/22

    İnsan bilseydi keşke... en çok haksızlığa uğradığında yanındakinin kim olduğunu. Çok değerli bir farkındalık olmuş kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. SEN... seni kaybetmemeyi, hic kaybetmeden yaşamayı, yaşlanmayı nasip et.. Amiiin.. kaleminize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Seninle aramın hep çok iyi olmasını istiyorum😊

    YanıtlaSil
  9. Adsız31/12/22

    İmkansızı mümkün kılan, dara düşeni ferahlatan...varlıkta ayrı, yoklukta ayrı sinayan... Her birinde en önemlisi kulunun hayrından yana olan... Ama insan; kendi lehine olamayan... Olabilecekken, kendini bundan mahrum bırakan...Kendine de, gördüğüne, O' nun gösterdiklerine de kör olan insan... Ona rağmen, sabırla bekleyen, süre veren... Rızanı kazanabilmek umuduyla yolumuzu açık, adımlarımızı kolay eyleyesin, inşaALLAH 🤲 ALLAH razı olsun, ne kıymetli bir içerik olmuş,teması bol olsun ☘️

    YanıtlaSil
  10. Seni bırakmadım sana darılmadım müjdesini üstüme alındım duygusu bile güzel.sevgini sahibine sonsuz şükürler olsun ki İmanla sevgisinden haberdar etti.O sevgiye layık olma umuduyla yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil