Çeviri

Sayfalar

Beklemek

 



Yıllarca bekledim….

Annem babam bana istediklerimi alsınlar, hayallerimi gerçekleştirsinler diye bekledim.

Öğretmenim bana “Aferin” desin, beni sınıfa övsün diye bekledim.

 

Bekledim…

Arkadaşlarım doğum günümü kutlasınlar, bana hediyeler alsınlar diye bekledim.

Patronum beni terfi ettirsin, maaşıma zam yapsın diye bekledim.

 

Bekledim...

Eşim bana “Seni seviyorum!” desin, istediğim o pırlantayı alsın diye bekledim.

Babam bana iş kursun diye

Kardeşim bana araba kullanmayı öğretsin diye bekledim.

 

Bekledim…

Kayınvalidem benden memnun olsun, beni kızı gibi sevsin diye bekledim.

 

Bekledim...

Çocuklarım sözümü dinlesinler beni üzmesinler diye

Komşum beni arasın, çaya çağırsın diye bekledim.

 

Bekledim…

Beni çok sevsinler diye...

Yıllarca bekledim.

 


Peki ben sevilecek bir insan mıydım?

Neden beni sevsinlerdi? Sevilecek yönlerim nelerdi?

Hiç dönüp de kendime bakmadım.

Hayatımın asıl başrolü ben, neredeydim peki tüm bu bekleyişlerde?

Meğer ne çok şey beklemişim bu hayatta! Ne çok şey beklemişim insanlardan!

Oysa benim isteklerim değil miydi tüm bu bekleyişler?

O zaman başkasından beklemek niyeydi?

Ben harekete geçmezsem sonu gelir miydi ki bu bekleyişlerin?

 

Bekledim… Ve suçladım…

İstediklerimi almayan anne babamı,

Bana aferin demeyen öğretmenimi,

Doğum günümü kutlamayan arkadaşlarımı,

Maaşıma zam yapmayan patronumu,

Sevgisini göstermeyen eşimi,

Herkesi beklediğim gibi olmadıkları, beklediğim gibi davranmadıkları için suçladım.

 

Bilemedim…

Beklemek yapmaktan kolay sandım...

Beklemenin harekete geçmekten daha zor olduğunu bilemedim.

Oysa beklemek adım atmaktan daha yorucuymuş.

Çabalamaktan daha yıpratıcıymış, bilemedim.

Beklemek, belki de hiç olmayacak bir şeyi boşuna düşlemekmiş....

Bilemedim...

 

Ne zaman ki düştüm ve yalnız kaldım…

Kimse imdadıma yetişmedi…

Ne zaman ki hiçbir yere varamadığımı,

Taş üstüne taş koyamadığımı gördüm…

O zaman anladım…

 

Neden insanlardan bekleyip kendimden beklememişim?

Neden ağaca gübre olmak varken meyvesini yiyen olmak istemişim?

Akarsu olmak varken neden sulanmayı beklemişim?

Başkalarının yüzünde tebessüm olmak varken, neden güldürülmeyi beklemişim?

Neden o taşı yoldan kaldırmak varken taşın başında ağlamışım?

Perdeyi açmak varken neden karanlıkta oturmuşum?

Çözüm aramak varken neden şikayet etmişim?

Neden üreten olmak varken tüketen olmuşum?

Hayatımı yöneten olmak varken neden yönetilen olmuşum?

 

Şimdi başkaları da keşke bilse diyorum:

Bekleyenlerin değil istedikleri için çabalayanların güçlendiğini, marifetlendiğini...

Bekleyenlerin değil harekete geçenlerin başarılı ve mutlu olduğunu…

Bilsinler ki beklemeyi değil harekete geçmeyi seçsinler.



 

Evet, başı zor belki bazen de yorucu…

Ama sonu güzel, keyifli ve doyurucu…



Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerle yarını şekillendiren bir gerçeklik ilmidir. Bireylerin problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir.

 

Kim Kimdirİlişkide UstalıkBaşarı Psikolojisi programlarıyla mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara stratejiler sunar.

 ===

 

“Milyarlarca insan içinde, “bir” kişinin ne önemi olabilir ki?

 

Bunun cevabını o “bir” kişiye sorun!”

 

Yahya Hamurcu

 


You May Also Like

13 comments

  1. Adsız3/12/23

    Bekleyen değil harekete geçenlerden olmak dileğiyle.. kaleminize sağlık..🌸

    YanıtlaSil
  2. Beklemeyelim harekete geçelim. Ancak o şekilde bir şeyler değişebilir. Hepimizin sıklıkla yaptığı hata çok güzel anlatılmış. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Adsız3/12/23

    evet beklemek zor ve yorucu insaoglu bazen kendine zülüm yaptıģını anlamiyor çünkü çok bollukta olunca beklentide olduğunun farkinda olamiyor.Elinize zağlik

    YanıtlaSil
  4. Adsız3/12/23

    evet beklemek zor ve yorucu insaoglu bazen kendine zülüm yaptıģını anlamiyor çünkü çok bollukta olunca beklentide olduğunun farkinda olamiyor.Elinize zağlik

    YanıtlaSil
  5. Hilal3/12/23

    Harekete geçenlerden olmak dileğiyle elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Kaleminize sağlık. 💐

    YanıtlaSil
  7. Adsız3/12/23

    Gerçekten ne güzel bir yazı olmuş. O kadar hayatın içinden, o kadar şahit olduğumuz beklentiler ki.
    Ve insan oyalandı. Beklemek yapmaktan kolay sandı...

    YanıtlaSil
  8. Işıl Sezer4/12/23

    Evet, başı zor belki bazen de yorucu. Ama sonu güzel, keyifli ve doyurucu.💫

    YanıtlaSil
  9. Adsız4/12/23

    Çook güzel bir yazı olmuş, tekrar tekrar okumak istiyorum. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Adsız4/12/23

    Çok güzel bir yazı...

    YanıtlaSil
  11. Zeynep4/12/23

    Hareket etmek beklemekten daha kolaymış… 👏🏼👏🏼👏🏼

    YanıtlaSil
  12. Adsız4/12/23

    Çok güzel bir yazı Kaleminize sağlık🌺

    YanıtlaSil